آیین گشایش نخستین مسابقات بین المللی قرآن بانوان برگزار شد
کد خبر: 3592691
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۹

آیین گشایش نخستین مسابقات بین المللی قرآن بانوان برگزار شد

گروه مسابقات: آیین گشایش نخستین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم بانوان، امروز، سوم اردیبهشت ماه در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، آیین افتتاحیه نخستین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم بانوان عصر امروز، سوم اردیبهشت ماه با حضور مسئولان کشوری و با اجرای الهام غفاری در شبستان اصلی مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد.
در ابتدای این مراسم پس از پخش سرود جمهوری اسلامی، فرزانه، مشاور امور بانوان سازمان اوقاف و امور خیریه ضمن خیر مقدم به حاضران در سالن و عرض تسلیت شهادت مظلومانه هفتمین اختر آسمان ولایت وامامت، گفت: خدا را شاکریم که برای نخستین بار افتخار برپایی مسابقات بین المللی قرآن بانوان را به ما عنایت کرده است.
وی ادامه داد: این تلات و حفظ قرآن و برگزاری این مسابقات راهی برای تدبر در آیات نورانی قرآن را برای ما فراهم کند. ان شاءالله بتوانیم با عمل به فرامین قرآن کریم با سبک زندگی دینی و ترویج آن در اقصی نقاط جهان، شاهد شکوفایی و توجه عموم جهانیان به قرآن باشیم.
فرزانه اظهار کرد: در این مسابقات شاهد حضور 20 نفر از بانوان از 20 کشور هستیم که پنج نفر از داوران در بخش بین الملل و 10 نفر از بانوان در بخش داوری، قضاوت این مسابقات را برعهده دارند.
وی با اشاره به تجربه خوب سازمان اوقاف و امور خیریه در زمینه مسابقات، تصریح کرد: امیدوارم به دست شما فرهیختگان و طلایه داران قرآنی بتوانیم کلمه الله را در شرق و غرب عالم ترویج دهیم.
فرزانه با اشاره به آیه «أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاءُ بَيْنَهُمْ»، بیان کرد: در محضر شما خانواده شهدا و ساحت مقدس قرآن کریم سوگند یاد می کنیم تا با اعتلای کلمةالله در راه مبارزه با استکبار جهانیان گام های مؤثری برداریم تا زمینه ساز ظهور حضرت حجت(عج) باشیم.
تجلیل از زینب اهوارکی، همسر قرآنی شهید جواد الله کرم، حافظ کل و همخوانی گروه تواشیح نوجوانان بینه از استان اصفهان از دیگر بخش های این برنامه بود.
مریم حاجی عبدالباقی، کارشناس امور مذهبی سخنران دیگر این مراسم بود و گفت: وظایف ما نسبت به قرآن از ایمان به قرآن شروع می شود و سپس به احترام به قرآن، تلاوت قرآن، فهم قرآن و عمل به قرآن می انجامد. هیچ کدام از اینها جای همدیگر را نمی گیرند، بلکه هر کدام از آنها لازم و مکمل یکدیگر هستند.
وی بیان کرد: فردی که در این دنیا با این بستر معرفتی آشنا شده باشد از مزایای آن در سرای باقی بهره مند می شود اما فردی که در این دنیا قرائت قرآن ندارد برای او کلاس جبرانی گذاشته می شود.
این حافظ کل قرآن با اشاره به اینکه در زمینه مسابقات قرآن، حفظ اخلاص ضرورت دارد، اضافه کرد: چون این کار که معلوم است نورانی و خوب است، اما آن شائبه ها و حواشی نفسانی که ممکن است به سراغ آدمی بیاید و این عمل نورانی را به ظلمانی تبدیل کند.    
یادآور می شود، سی و چهارمین دوره مسابقات بین المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران در بخش آقایان، اولین دوره مسابقات بانوان، دومین دوره مسابقات قرآن روشندلان و دانش آموزان تا ششم اردیبهشت ماه از ساعت ۹ تا ۲۰ پذیرای عموم علاقه مندان در مصلای امام خمینی(ره) است. مسابقات طلاب در شهر قم برگزار می شود.
captcha