آغاز اعزام حجاج ایرانی از مرداد ماه
کد خبر: 3592727
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۴
محمدی اعلام کرد:

آغاز اعزام حجاج ایرانی از مرداد ماه

گروه جامعه: رئیس سازمان حج و زیارت گفت: حجاج ایرانی از اوایل مرداد ماه سال جاری طی بازه زمانی یك‌ماهه به مراسم حج مشرف می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت با اعلام خبر آغاز اعزام زائران ایرانی به حج تمتع از مرداد ماه سال جاری، گفت: نگرانی‌ها در رابطه با اعزام زائران ایرانی به مراسم حج برطرف شده و افرادی كه تا تاریخ 31 شهریور ماه سال 85 برای حضور در مراسم حج ثبت نام كرده‌اند می‌توانند به بانك‌ها مراجعه و روند ثبت نام خود را تكمیل كنند.

وی افزود: افرادی كه پیش از این با مراجعه به بانك ملی اقدام به ودیعه گذاری كرده‌اند می‌توانند بار دیگر به این بانك مراجعه كرده و باقی مانده مبلغ در نظر گرفته شده را پرداخت كنند.

رئیس سازمان حج و زیارت در خصوص مبلغ نهایی اخذ شده از متقاضیان تشرف اظهار كرد: مبنای تشرف به مراسم حج در سال 96 ثبت نام اولیه در بانك و در نهایت پرداخت مبلغ 10 میلیون تومان است.

محمدی ادامه داد: لازم نیست افراد 10 میلیون تومان را به طور كامل پرداخت كنند بلكه افرادی كه بیش از این یك میلیون تومان ودیعه گذاری كرده‌اند می‌توانند سود مبلغ پرداختی خود را نیز دریافت كرده و در نهایت در مجموع این رقم را پرداخت كنند.

وی از اقدامات صورت گرفته به منظور مشخص كردن كاروان‌های حاجیان ایرانی خبر داد و تصریح كرد: به زودی كاروان‌های اعزامی از سوی سازمان حج و زیارت معرفی و افراد می‌توانند كاروان خود را انتخاب كنند.

رئیس سازمان حج و زیارت در پاسخ به این پرسش كه وضعیت اعزام حاجیان به حج عمره به چه صورت خواهد شد؟ خاطر نشان كرد: پس از اعزام حاجیان ایرانی به حج عمره در سال 94 و اقدام ناشایست دو مامور فرودگاه جده، اعزام زائران به حج عمره متوقف شده بود اما پس از محاكمه دو پلیس عربستان و گذراندن دوران محكومیت، شرایط اكنون برای اعزام حاجیان ایرانی بار دیگر مهیا شده است.

محمدی تاكید كرد: اعتقاد ما این است كه حاجیان ایرانی باید با عزت و كرامت به مراسم حج اعزام شده و اكنون مقدمات این اتفاق نیز فراهم شده‌است.

captcha