تدوین و اجرای سند تولید و اشتغال لرستان در 5 محور
کد خبر: 3592729
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۶

تدوین و اجرای سند تولید و اشتغال لرستان در 5 محور

گروه اقتصاد: استاندار لرستان با بیان این‌که اولویت اول استان همواره رونق اقتصادی در سندهای مختلف توسعه بوده و هست، گفت: امسال هم ذیل شعار «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال» سند تولید و اشتغال در پنج محور مشخص تعریف شده و اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، هوشنگ بازوند، استاندار لرستان در شورای اداری شهرستان خرم‌آباد که عصر یک‌شنبه، سوم اردیبهشت‌ماه در فرمانداری خرم‌آباد برگزار شد، گفت: سال گذشته سومین استان از حیث پرداخت تسهیلات رونق تولید بودیم.
وی ادامه داد: طی این سال‌ها به هیچ‌وجه نباید از نقش محوری نماینده ولی‌فقیه در ایجاد وحدت در مسیر توسعه استان چشم‌پوشی کرد.
استاندار لرستان با بیان این‌که اولویت اول استان همواره رونق اقتصادی در سندهای مختلف توسعه بوده و هست، یادآور شد: امسال هم ذیل شعار اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال سند  تولید و اشتغال در پنج محور مشخص تعریف شده و اجرا می‌شود.
بازوند اضافه کرد:  توجه به تولیدات داخل استان، تامین مالی و سرمایه‌گذاری ۶۰۰۰ میلیارد تومان بخش خصوصی، جذب و توسعه تکنولوژی، توسعه صادرات غیرنفتی و اشتغال و توانمندسازی سیاست‌های پنج‌گانه در سند تولید و اشتغال است.
وی با اشاره به دومین همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان نیز گفت: سفرا و سرمایه‌گذاران استقبال چشم‌گیری از این فرصت‌ها داشته و تفاهم‌نامه‌های متعددی امضا کردند.
بازوند افزود: سال گذشته شاهد افزایش 21.5 درصدی صادرات استان بوده‌ایم و امسال هدف‌گذاری برای ۲۸ درصد صورت گرفته است.
وی اظهارکرد: در آسیب‌شناسی توسعه لرستان از یک طرف باید ضعف زیرساخت‌ها را به مرور رفع کرد و هم از آوار حجیم بیکاری کاست.
استاندار لرستان با بیان این‌که اعتقاد ما توسعه عمیق و زیرساختی است و نه سطحی و جلوی چشمی، گفت: اشتغال پایدار حاصل حرکت در لایه‌های زیرساختی توسعه است.
وی بیان کرد: در این مسیر قرارگاه خاتم در پروژه‌های گوناگون لرستان را جوانمردانه کمک کرده است.
استاندار لرستان افزود: اقدامات زیرساختی صورت گرفته پشت صحنه‌های نفس‌گیر، هزینه‌بر و طاقت‌فرسایی دارد که به‌نظر می‌رسد لایه‌های مردمی جامعه بهتر از ما مسئولان آن را قضاوت و تحلیل می‌کنند.
مدیر ارشد لرستان اظهار کرد: ۷۰ کیلومتر از  آزادراه خرم آباد ـ بروجرد ـ اراک در لرستان قرار دارد که در حال حاضر به‌طور فعال در حال کار بوده و بیش‌از ۳۶۰۰ نفر در آن مشغول کارند.
وی عنوان کرد: در راه‌آهن دورود بروجرد خرم‌آباد هم بیش‌از ۱۰۰۰ نفر مشغول کارهستند و ۸۰ کیلومتر آن فعالانه در حال اجراست.
استاندار لرستان افزود: در گازرسانی روستاها طی سه سال و نیم‌گذشته ۷۰۰ روستا صاحب گاز شده‌اند. در تمام دوره‌های قبل ۳۲۷ روستا گازرسانی شده بود.
بازوند تاکید کرد: آیا احیای پروژه‌های راکد چندین و چند ساله مثل فولاد ازنا، کشت و صنعت و .... دستاورد اقتصاد مقاومتی نیست؟ البته مردم شریف استان تفاوت عمل و سخنرانی،  فرصت‌سازی و فرصت‌سوزی را به خوبی تشخیص می‌دهند.
وی ادامه داد: ساختمان جدید استانداری، شروع عملیات کارخانه لاستیک‌سازی، نجات پارسیلون ، افتتاح پتروشیمی خرم‌آباد و.... همه و همه از دستاوردهای قابل تامل در دو سه سال گذشته است.
بازوند اضافه کرد: تخت‌های بیمارستانی در حال حاضر از ۱۸۰۰ تخت به ۲۲۶۰ تخت رسیده است.
وی تصریح کرد: در بیمارستان‌های کوهدشت، دورود، ازنا، خرم‌آباد و سایر شهرها هتلینگ پیشرفته انجام شده است.
استاندار لرستان گفت: در عمران شهری با اولویت اقدامات زیربنایی چهار پُل شهری بزرگ، یک بوستان بی‌نظیر و پیشرفته مینیاتوری و دریاچه توریستی، ساماندهی و دائمی شدن دریاچه کیو، دو برج تجاری و مسکونی زیبا و...  اجرا شده و در حال اجراست.
وی با اشاره به انتخابات نیز گفت: این انتخابات به فضل الهی با مشارکت بالا، رعایت قانون، امنیت و وحدت تمام تهدیدهای خارجی را به فرصت اقتدار کشور تبدیل خواهد کرد.
فراهم شدن مقدمات برگزاری انتخاباتی پُرشور در خرم‌آباد
همچنین، اسد عبدالهی، فرماندار خرم‌آباد نیز در این جلسه، گفت: مردم یک‌بار دیگر با حضور خود در پای صندوق‌های رأی با آرمان‌های انقلاب و رهبری بیعت می‌کنند.
وی با بیان این‌که مقدمات برگزاری انتخاباتی بزرگ و باشکوه در خرم‌آباد فراهم شده است، ادامه داد: مهمترین مسأله برای ما برگزاری انتخاباتی سالم با حضور پرشور و حداکثری مردم است و به هیچ عنوان جانب‌داری از کاندیدای خاصی نکرده و نخواهیم کرد.
عبدالهی ادامه داد: ما به‌عنوان مجریان برگزاری انتخابات با رعایت اصل امانت‌داری این اطمینان را به مردم می‌دهیم که همه کاندیداها برای ما در شرایط یکسانی قرار دارند و هیچ‌گاه رضای خداوند متعال را فدای رضای اشخاص نخواهیم کرد.
وی یادآور شد: در حوزه اجتماعی، فرهنگی و سیاسی اقدامات خوبی در خرم‌آباد انجام شده است. نیروی انسانی مورد نیاز شناسایی و آموزش دیده‌اند.
فرماندار خرم‌آباد بیان کرد: تمهیدات لازم در این خصوص اندیشیده شده و جلسات متعددی نیز برگزار شده است.
وی تاکید کرد: باید همه دست به دست هم دهیم تا یک انتخابات پرشور با حضور گسترده و حداکثری مردم برگزار کنیم.
فرماندار خرم‌آباد در ادامه گفت: مرکز لرستان در دولت تدبیر و امید دوباره زنده شد و همه بر این مهم صحه می‎‏گذارند.
وی با بیان این‌که در این دولت دو پل در مناطق محروم این شهر احداث شد که اقدامی بزرگ و با ارزش بود، یادآور شد: ۳ و نیم میلیون نفر در ایام نوروز از استان بازدید کردند که عمده آنها در خرم‌آباد بوده است.
وی افزود: در بحث بهداشت و درمان هم کارهای خوبی صورت گرفت و وضعیت راه‌ها نیز به یاری و همدلی مسئولین وضعیت مطلوبی است.
عبدالهی با بیان این‌که بسیاری از مشکلات مالی حل شده و امیدواریم به‌زودی خرم‌آباد به یکی‌از پیشرفته‌ترین شهرهای کشور در بحث اقتصادی و سیاسی تبدیل شود، عنوان کرد: اقدامات و فعالیت‌های زیاد و گسترده‌ای در مرکز لرستان انجام شده که باید اطلاع‌رسانی شده و مردم در جریان آنها قرار گیرند.
فرماندار خرم‌آباد با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت گفت: در دولت تدبیر و امید قرار گرفتن آحاد مردم تحت پوشش بیمه درمانی و ایجاد مرکز درمانی اقداماتی بسیار موثر در راستای تحقق طرح تحول سلامت بوده است.
وی با تاکید بر این‌که لرستان و شهرستان خرم‌آباد از امنیت مطلوبی برخوردار هستند، اظهارکرد: اجرای طرح توسعه فرودگاه، دائمی کردن دریاچه کیو، احیای مجتمع کشت و صنعت و تعیین تکلیف کردن شرکت پارسیلون از اقدامات مهم دولت تدبیر و امید در شهرستان خرم‌آباد بوده است.
captcha