استعدادهای قرآنی روستاها را دریابیم
کد خبر: 3592731
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۶

استعدادهای قرآنی روستاها را دریابیم

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیر خانه قرآن صاحب الزمان(عج) روستای مرک بیرجند گفت: در روستاها استعدادهای قرآنی زیادی در حوزه قرائت و حفظ وجود دارد که گاه ناشناخته باقی می‌مانند.

مجتبی مرکی، مدیر خانه قرآن صاحب الزمان(عج) روستای مرک بیرجند در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌جنوبی گفت: قبل از تأسیس خانه قرآن صاحب‌الزمان روستای مرک، فعالیت‌های قرآنی روستا به دوره‌های قرآن خانگی محدود می‌شد.

وی اظهار کرد: اما از اوایل سال 93 که خانه قرآن صاحب‌الزمان روستای مرک تأسیس شد، فعالیت‌ها گسترده‌تر شد و علاوه بر آن دوره‌های خانگی کلاس‌های مختلفی را برگزار کردیم که این فعالیت‌ها با همکاری روحانی مسجد روستا صورت می‌گیرد.

مدیر خانه قرآن صاحب الزمان(عج) روستای مرک بیان کرد: برگزاری دوره‌های تجوید یکی از فعالیت‌های این خانه قرآن است و همچنین برای کودکان نیز آموزش سوره‌های جزء 30 قرآن را داشته‌ایم که امیدواریم این برنامه‌ها ادامه یابد.

مرکی ادامه داد: یکی از مشکلات خانه‌های قرآن و به ویژه خانه‌های قرآن روستایی این است که مربی تخصصی  آن تأمین نیست که اگر این مشکل حل شود بی‌شک کیفیت کلاس‌ها و دوره‌های برگزار شده افزایش می‌یابد.

وی افزود: از جنبه دیگر حضور مربی تخصصی در دوره‌های آموزشی موجب شناسایی استعدادها و شکوفایی آن می‌شود چرا که در روستاها استعدادهای قرآنی زیادی در حوزه قرائت و حفظ وجود دارد که گاه ناشناخته باقی می‌مانند.

مدیر خانه قرآن صاحب‌الزمان(عج) روستای مرک گفت: به عنوان مثال در روستای مرک نوجوانی در مدرسه شبانه‌روزی حفظ قرآن  واقع در حسینیه امام رضا(ع) ثبت‌نام کرده و اکنون حدود 10 جزء قرآن را حفظ کرده است.

مرکی اظهار کرد: تلاش ما بر این است که بعد از این‌که آموزش روخوانی و روان‌خوانی قرآن را به صورت کامل به پایان رساندیم به سمت دوره‌های تخصص چون تفسیر و تدبر در قرآن برویم که برگزاری این دوره ‌ها نیز نیازمند تأمین مربی است.

وی در زمینه حمایت‌های سازمان‌های مربوطه از خانه‌های قرآن یادآور شد: اگر کلاس‌ها ثبت اینترنتی شود، برای هر کلاس مبلغی در نظر گرفته می‌شود و مقداری از نیازهای مالی دوره‌ها را تأمین می‌کند.


captcha