شاگرد استاد «عبدالباسط» بودم/ ضرورت الگوبرداری از مسابقات بین‌المللی قرآن ایران
کد خبر: 3592746
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۷
داور پاکستانی مسابقات قرآن:

شاگرد استاد «عبدالباسط» بودم/ ضرورت الگوبرداری از مسابقات بین‌المللی قرآن ایران

گروه بین‌الملل: «عبدالباسط» استاد من بود؛ من مستقیماً از او یاد گرفتم و او کسی بود که در بخش قرائت، انقلاب ایجاد کرد و به همه نشان داد که هنر قرائت قرآن چیست؛ من 50 سال بی وقفه روز و شب خود را به قرآن اختصاص دادم و برای یادگرفتن و یاد دادن قرآن به سختی کار کرده‌ام.

لزوم الگوبرداری از ایران برای برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن در پاکستان
«سیدصداقت علی»، قاری برجسته و مشهور پاکستانی و داور بخش صوت سی و چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) تصریح کرد: پیشنهاد من به کسانیکه می‌خواهند قرائت قرآن را یاد بگیرند، این است که به قاریان برجسته قرآن از ایران، مصر و سایر جهان اسلام گوش کنند و حتماً مربی قرآنی داشته باشند.
این داور پاکستانی گفت: باید هر روز تمرین کرده و صوت خود را ضبط و بعد به آن گوش کنند و نقاط ضعف و قدرت خود را ارزیابی نمایند و هرکجا نیاز به پیشرفت دارند، بر روی آن کار کنند.
وی افزود: در 50 سال گذشته این روش من بوده است و به عنوان قاری به همه دنیا سفر کرده‌ام.
صداقت علی گفت: محمد عبدالصمد عبدالباسط، استاد من بود؛ من مستقیماً از او یاد گرفتم و او کسی بود که در بخش قرائت انقلاب ایجاد کرد و نشان داد به همه که هنر قرائت قرآن چیست.
وی افزود: 50 سال بی وقفه، روز و شب خود را به قرآن اختصاص داده‌ام و برای یادگرفتن و یاد دادن قرآن به سختی کار کرده‌ام.
ضرورت الگوبرداری از مسابقات بین‌المللی قرآن ایران
وی در مورد مسابقات قرآن در کشور پاکستان گفت: ما در پاکستان در سطح محلی و ملی مسابقات قرآن داریم اما مسابقات بین‌المللی نداریم و من به صورت جدی در تلاش هستم که مسابقات قرآن را در سطح بین‌المللی در کشورمان برگزار کنیم.
این قاری پاکستانی گفت: البته در مراسم‌ و اعیاد اسلامی مانند میلاد پیامبر(ص) از قاریان بین‌المللی دعوت می‌کنیم تا به کشور ما بیایند و امسال از 8 کشور نیز دعوت کرده ایم.
صداقت علی ادامه داد: به صورت جدی در تلاش هستیم تا مسابقات قرآن را در سطح بین‌المللی در کشورمان برگزار کنیم. در جریان حضورم در مسابقات قرآن ایران، گزارشی مفصل برای مسئولان پاکستانی فرستادم و از آنان خواستم تا با الگوبرداری از ایران اسلامی این مسابقات را در کشورمان نیز برگزار کنیم.
شاگرد استاد عبدالباسط بودم/ ضرورت الگوبرداری از مسابقات بین‌المللی قرآن ایران
صداقت علی در شهر لاهور پاکستان زندگی می‌کند و دارنده جایزه عالی از دولت پاکستان در زمینه هنر قرآنی است. وی قاری رسمی پارلمان و مجلس سنای پاکستان است. همچنین 25 سال است که مجری برنامه‌های آموزشی قرآن در رادیو و تلویزیون پاکستان بوده و «10 دقیقه برای کودکان» عنوان یکی از برنامه‌های آموزش قرآن وی است.
این قاری قرآن در ادامه گفت: همچنین فایل‌های قرائت من در شبکه‌های مجازی میلیون‌ها بازدید دارد.
سیدصداقت علی در سی‌وچهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ایران به‌ عنوان داور صوت حضور یافته است و به گفته او بالا و پایین صداها و کیفیت صوت قاریان را ارزیابی می‌کند.
صداقت علی گفت: در سال‌های دور، در دو دوره مسابقات قرآن ایران شرکت کرده بودم که فکر می‌کنم سال‌های 1989 و 1991 بود و در این مسابقات مقام دوم را کسب کردم و بعد از 26 سال به عنوان داور اینجا هستم.
وی افزود: من به عنوان داور در مسابقات قرآن بسیاری از کشورهای دیگر مانند لیبی، امارات، کویت، اندونزی و مالزی نیز حضور داشته ام.

صداقت علی گفت: مالزی پیشگام برگزاری مسابقات قرآنی در سال 1960 است، بعد لیبی، مصر، ترکیه، الجزایر و بسیاری دیگر از کشورها شروع به برگزاری این مسابقات کردند اما من فکر می‌کنم که مسابقات قرآن در ایران بسیار بهتر از دیگر کشورها است.

لزوم الگوبرداری از ایران برای برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن در پاکستان

قاریان ایرانی در زمره برترینهای جهان
وی افزود: تعداد زیاد شرکت‌کنندگان و سازماندهی بسیار خوب از نقاط قوت مسابقات قرآن ایران است. البته به نظر من هیچ چیز درست انجام نمی‌شود مگر با همکاری دولت و سازمان ها و ارگانها و در ایران به خاطر همکاری خوب دستگاه ها با هم مسابقات در سطح خوبی برگزار می‌شود.

صداقت علی افزود: بعد از انقلاب اسلامی ایران، تلاش زیادی برای ترویج قرآن انجام می‌شود. شرکت کنندگان ایرانی نیز عالی هستند. در مسابقات قرآن ایران، دانشجویان بسیار سخت کار می‌کنند.

صداقت علی گفت: می‌توانم به طور قطع بگویم که قاریان ایرانی در زمره برترینهای جهان هستند؛ آن‌ها بسیار خوب عمل می‌کنند.

لزوم الگوبرداری از ایران برای برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن در پاکستان

صداقت علی افزود: من دائما به این فکر می‌کنم که چطور می‌توان قرآن را ترویج کرد؛ به گونه‌ای که جوانان، جذب این کتاب آسمانی شده و با قرآن مأنوس شوند و اینکه چطور می توان آموزه‌های این کتاب آسمانی را در جهان ترویج کرد.
وی گفت: قرآن تنها عرصه‌ و سکوی مشترکی است که می‌تواند همه مسلمانان را گرد هم آورد. همایش قرآنی، مسابقات قرآن و هر چیزی که مربوط به قرآن باشد، می‌تواند کمکی به اتحاد مسلمانان باشد. مسلمانان وظیفه دارند که قرآن را ترویج دهند زیرا ما یک کتاب داریم و یک امت و خوشبختانه «یک کتاب، یک امت» شعار این مسابقات قرآن نیز هست و باید بدانیم که تفاوتی میان شیعه و سنی و هیچ مسلمان دیگری وجود ندارد و ما همگی پیرو یک کتاب هستیم.
مطالب مرتبط
captcha