زنانی که در مجلس و شوراها حضور دارند مطالبه گر باشند
کد خبر: 3592769
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۴
مدیرکل حوزه استاندار خراسان شمالی:

زنانی که در مجلس و شوراها حضور دارند مطالبه گر باشند

گروه اجتماعی: مدیر کل حوزه استاندار خراسان شمالی گفت: زنانی که در عرصه شوراهای شهر و روستا یا نمایندگی مجلس حضور دارند می توانند مطالبه گر باشند بنابراین باید راه های برون رفت از ضعف نفس در قالب برگزاری دوره های آموزشی صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، مهرداد ابراهیمی، مدیر کل حوزه استاندار خراسان شمالی در دوره آموزشی توان افزایی زنان مدیر و مسوول استان اظهار کرد: حضور زنان در عرصه های اجتماعی دولت تدبیر و امید به نسبت دولت های گذشته بی سابقه و کم نظیر بوده است.
وی افزود: یکی از رخدادهای مهم و باارزش در دولت تدبیر و امید حضور زنان فرهیخته و آگاه در پست های مدیریتی است که امیدواریم این وضعیت استمرار یابد تا خدماتی ماندگار را ارایه دهند.
ایراهیمی ادامه داد: به کارگیری سه معاون رئیس جمهور متشکل از زنان در دولت تدبیر و امید نشان از کم نظیر بودن حضور زنان دارد.
وی با بیان اینکه خراسان شمالی استان فرصت هاست، ادامه داد: باید این فرصت ها را شناسایی کرده و در جهت بهره برداری از آن اقدامات لازم را انجام داد که یکی از این فرصت ها حضور زنان فرهیخته، توانمند و هنرمند است بنابراین باید توانمندی های بالقوه آنان به بالفعلیت برسد.
ابراهیمی برگزاری دوره های آموزشی توان افزایی زنان را بسیار عالی توصیف کرد و افزود: امیدواریم برگزاری چنین دوره هایی استمرار یابد تا بتوانیم در مسیر آگاهی زنان قدم های موثری را برداریم.
وی تصریح کرد: بانوان علاوه بر اینکه در اجتماع حضور دارند به امر تربیت فرزندان نیز مشغول هستند لذا در این مسیر آگاهی بانوان در تمامی حوزه ها حائز اهمیت خواهد بود چرا که جامعه همیشه زنان توانمند و آگاه را مورد تکریم و تعظیم قرار می دهد که این تکریم، بالندگی و افتخار را برای آنان رقم می زند.
مشاور عالی و مدیر کل حوزه استاندار خراسان شمالی گفت: فضا برای جامعه زنان پس از انقلاب به خصوص در دولت تدبیر و امید هموارتر شده و آنان توانسته اند به جایگاه واقعی و حقیقی خود دست یابند.
وی خاطرنشان کرد: زنان باید برای ظهور توانمندی های خود اعتماد به نفس داشته باشند که البته این اعتماد به نفس به راحتی بدست نمی آید و نیازمند تقویت است.
ابراهیمی افزود: هیچ محدودیتی برای حضور زنان در عرصه های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و ورزشی وجود ندارد بنابراین باید در این مسیر اعتماد به نفس آنان تقویت شود.
وی با اشاره به اینکه جنبش های بسیاری در دنیا شکل گرفته، اظهار کرد: می توان از ظرفیت عدالت جنسیتی مصوب در قوانین استفاده کرد که با بروز این اتفاق بسیاری از مسائل حوزه زنان حل می شود و دیگر نیازی به جنبش های غربی نداریم.
وی بیان کرد: در کنار عدالت جنسیتی باید عدالت در توزیع ثروت و قدرت را نیز داشت در این صورت حوزه زنان کمتر دچار آسیب و چالش می شود هر چند که به این موضوع در دولت گذشته پرداخته نشده است.
ابراهیمی با بیان اینکه طرفدار سرسخت مدرنیته در حوزه زنان هستیم، گفت: مدرنیته ای که بومی بوده و با فرهنگ ما درتضاد نباشد به طور قطع آسیب کمتری به حوزه زنان وارد می کند.
وی گفت: ما به دنبال برابری فرصت ها و تمهیداتی جهت تقویت این نگاه در حوزه زنان هستیم تا از نظر عدالت جنسیتی به کشورهای توسعه یافته نزدیک تر شویم.

captcha