سبقت ورودی بیکاران خراسان شمالی از بازار اشتغال
کد خبر: 3592774
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰

سبقت ورودی بیکاران خراسان شمالی از بازار اشتغال

گروه اجتماعی: مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: ورودی بیکاری در استان بیشتر از تثبیت و ایجاد اشتغال است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی، حسن نوری، مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی خراسان شمالی، در نشست خبری اظهارکرد: نرخ بیکاری در این استان ۱۱.۱ درصد بوده که این مهم از میانگین کشوری پایین تر است.
وی با بیان اینکه نرخ بیکاری در میان فارغ التحصیلان استان با ۲۱.۳ صدم درصد بیشتر از میانگین کشوری است، افزود: میانگین نرخ بیکاری فارغ التحصیلان در کشور ۱۸.۵ صدم درصد است.
نوری با بیان اینکه ۵۰ درصد فارغ التحصیلان هیچ رقبتی برای ورود به بازار کار ندارند، ادامه داد: باید با برپایی دوره های آموزشی در راستای توانمند سازی این افراد گام برداریم.
وی با اشاره به اینکه بسیاری از رشته های دانشگاهی تطابقی با بازار کار ندارند، یادآورشد: باید با ایجاد رابطه استاد شاگردی بیش از هزاران شغل در استان ایجاد کنیم که متاسفانه این مهم تاکنون نهادینه نشده و نیازمند فرهنگ سازی است.
وی با تاکید بر لزوم برنامه ریزی و هدایت تحصیلی دانش آموزان، گفت: به منظور ایجاد انگیزه نخستین بازارچه کارآفرینی دانش آموزی در استان راه اندازی می شود.
وی با اشاره به اینکه حوادث ناشی از کار در این استان ۵۰ درصد کاهش یافته است، خاطرنشان کرد: این کاهش حوادث ناشی از کار به منظور ارائه خدمات آموزشی در بحث ایمنی بوده است.
نوری بیان  کرد: سال گذشته ۳۷ هزار نفر ساعت آموزش به افراد ارائه شده است، این در حالیست که مقرر است امسال ۸۰ هزار نفر از این آموزش ها برخوردار شوند.
وی با اشاره به اینکه میزان تولید پوشاک در این استان به دو برابر افزایش می یابد، گفت: تولید پوشاک و ایجاد خوشه آن از ظرفیت های مهم اقتصادی محسوب می شود و در حال حاضر با تولید یک میلیون دست پوشاک برای ۴۵۳ نفر اشتغال زایی شده است.
وی یادآورشد: امسال دستگاه های اجرایی متعهد به ایجاد ۱۰ هزار شغل در استان شده اند.
مدیرکل سازمان تامین اجتماعی خراسان شمالی نیز در این جلسه اظهارکرد: با توجه به وجود ۱۱۰ هزار بیمه شده اصلی در استان باید بیش از پیش خدمات بیمه ای در استان توسعه یابد و بخش بسیاری از افراد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گیرند.
محمد علی عباس زاده با بیان اینکه به دلیل وجود برخی از شرایط اقتصادی و اجتماعی نمی توان به همه نیازها پاسخگو بود، افزود: این شرایط اقتصادی و اجتماعی کارفرمایان را وادار به فرار بیمه ای کرده و سبب می شود تا کارفرمایان همکاری مناسبی نداشته باشند.
عباس زاده با اشاره به گردش مالی ۲۰۰ میلیارد ریالی در این سازمان، عنوان کرد: با این وجود این سازمان در برخی از شهرستان ها زیان ده است.
وی با اشاره به الکترونیکی شدن پرونده های تامین اجتماعی ، یادآورشد: به منظور ارائه خدمات الکترونیکی بسترهای لازم فراهم شده است.
captcha