رونمایی از نرم افزار بازدید مجازی از محل وقوع حادثه صحرای طبس
کد خبر: 3592776
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۶
جانشین بنیاد حفظ آثار خراسان‌جنوبی خبرداد:

رونمایی از نرم افزار بازدید مجازی از محل وقوع حادثه صحرای طبس

گروه اجتماعی: جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی گفت: در مراسم پنجم اردیبهشت سال جاری از نرم افزار بازدید مجازی از محل وقوع حادثه صحرای طبس رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌جنوبی، سرهنگ رضا برازنده امروز 4 اردیبهشت ماه در جمع خبرنگاران اظهارکرد: پنجم اردیبهشت، سالروز شکست حمله نظامی آمریکا به ایران در سال 1359 در صحرای طبس است.

وی با بیان اینکه امسال مراسم صحرای طبس به صورت منطقه‌ای برگزار می‌شود، افزود: از استان‌های همجوار سیستان و بلوچستان، خراسان‌شمالی، خراسان‌رضوی، سمنان، یزد و اصفهان در این مراسم حضور خواهند داشت.

جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی با تاکید بر اینکه این مراسم به صورت ملی برگزار خواهد شد، اظهارکرد: در مجموع امسال به مناسبت پنجم اردیبهشت 13 برنامه محوری برگزار می‌شود.

برازنده مقدم با اشاره به اینکه در مراسم پنجم اردیبهشت سال جاری از نرم افزار بازدید مجازی از محل وقوع حادثه صحرای طبس رونمایی می‌شود، تصریح کرد: آیین شکرگزاری به درگاه الهی در روز دوشنبه چهارم اردیبهشت پس از اقامه نماز مغرب و عشاء در محل آستان مبارک حضرت حسین‌بن موسی‌الکاظم(علیه السلام) طبس و همچنین در صبح جمعه هشتم اردیبهشت مراسم معنوی دعای ندبه کشوری در محل این آستانه برگزار می‌شود.

جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی از برگزاری نشست بصیرتی با تبیین گفتمان ولایت در سالن اجتماعات حوزه علیمه طبس خبرداد.

وی ادامه داد: اعزام سخنران به مدارس، برگزاری جشن مبعث رسول اکرم (ص)، برگزاری یادواره شهدا بخش دیهوک و تجلیل از مادران شهدا، برگزاری مسابقات ورزشی، تشکیل حلقه‌های صالحین با موضوع استکبارستیزی، برپایی نمایشگاه استکبارستیزی در حاشیه مراسم صحرای طبس، برپایی ایستگاه سلامت و برگزاری مسابقه فرهنگی اعجاز شن‌ها از دیگر برنامه‌های اجرایی به مناسبت پنچم اردیبهشت و حادثه صحرای طبس است.

برازنده مقدم با تاکید بر اینکه مراسم پنجم اردیبهشت در تمام مراکز استان‌ها با همت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برگزار می‌شود، یادآور شد: نامه‌ای به رئیس جمهور فعلی آمریکا نوشته و از آنها دعوت شده تا به صحرای طبس بیایند و محل شکست مفتضحانه ‌آمریکا را در اینجا مشاهده کنند.

وی در ادامه به ساخت رستورانی در کنار مسجد شکر اشاره کرد و گفت: امیدواریم در نیمه اول امسال به بهره‌برداری برسد.

جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی با اشاره به انتقال آب به مسجد شکر و صحرای طبس، تصریح کرد: متاسفانه شرایط حفر چاه در صحرای طبس به لحاظ بافت جغرافیایی زمین میسر نیست و کارشناسان در حال بررسی برای انتقال آب به این منطقه هستند که برای این مهم دو میلیارد تومان اعتبار برآورد شده است.

برازنده مقدم به تأسیس مجتمع میان‌راهی توسط آستان قدس در این محل خبرداد و یادآور شد: نوروز امسال اسکان موقت مسافران و بازدید از محل حادثه صحرای طبس 700 هزار نفر بوده است.

captcha