۶۰ میلیارد ریال به احداث باغ موزه دفاع مقدس خراسان شمالی تخصیص یافت
کد خبر: 3592777
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۱

۶۰ میلیارد ریال به احداث باغ موزه دفاع مقدس خراسان شمالی تخصیص یافت

گروه اجتماعی: مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی از اختصاص ۶۰ میلیارد ریال به منظور احداث باغ موزه دفاع مقدس در استان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی، سرهنگ احیاء محمد امیری، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی، در نشست خبری اظهارکرد: پس از رایزنی های فراوان با مسئولان زمینی با موقعیت  بسیار خوب به منظور احداث باغ موزه در مرکز استان واگذار کردند که در مجموع با موافقت سازمان برنامه ریزی و بودجه ۶۰ میلیارد ریال اعتباراز منابع استانی به این پروژه طی سه سال اختصاص می یابد.
وی با بیان اینکه احداث باغ موزه در استان ها از محل اعتبارات ملی صورت می گیرد، ادامه داد: با توجه به اینکه هم اکنون طرح های مطالعاتی این پروژه مورد تصویب قرار گرفته است، برای آن ردیف اعتباری در نظر گرفته می شود.
امیری با بیان اینکه عملیات احداث این مجموعه از سال آینده آغاز می شود، افزود: امیدواریم این پروژه تا پایان سال ۹۶ به بهره برداری برسد.
وی با اشاره به وجود ۵۶ شهید گمنام در این استان، عنوان کرد: تلاش می شود تا برای این شهدا در سطح استان یادمان هایی ساخته شود.
امیری یادآورشد: با توجه به وجود ۴۴ دانشگاه و مرکز آموزش عالی در استان، ۳۰ استاد برجسته دوران دفاع مقدس در مقطع دکتری در این مراکز به فعالیت در این حوزه می پردازند.
وی خاطرنشان کرد: براساس دستور استاندار برای همه کارکنان دولت باید دوره های آموزشی آشنایی با معارف دفاع مقدس برگزارشود، که این دوره ها برای هر نفر ۱۲ ساعت بوده و اجرای این مهم با مشارکت سازمان برنامه ریزی و بودجه در دستور کار قرار دارد.
وی با اشاره به حادثه تاریخی حمله آمریکا به ایران در صحرای طبس، عنوان کرد: آمریکا در آن زمان می خواست با استفاده از تجهیزات و نیروهای کماندوی خود ایران را در صحرای طبس شکست دهد و گروگان هایش را پس بگیرد غافل از اینکه در دامی که خود پهن کرده گرفتار می شود.
وی با اشاره به اینکه اخبار ارسالی از داخل کشور به آمریکای ها بسیار امیدوارکننده بود و برخی از مسئولان از جمله بنی صدر رئیس جمهور آن زمان کشور با آنان همکاری داشتند، گفت: اما به خواست خداوند و هوشمندی امام راحل و رشادت های جوانان این مهم صورت نگرفت و در حادثه طوفان شن طبس و آتش سوزی هلی کوپتر بسیاری از نیروهای آمریکایی از بین رفته و این عملیات شکست خورد.
وی با بیان اینکه در آن زمان دشمنان داخلی بسیاری در کشور داشتیم و متاسفانه با نقشه قبلی آنان اختلافاتی بین سپاه و ارتش رخ داد، افزود: به رغم تلاش عوامل خود فروخته داخلی حادثه طبس به شکست سرانجامید و آمریکا در این عملیات رسوا شد و اقتدار آن زیر سوال رفت.
وی با اشاره به آزادسازی خرمشهر، یادآورشد: با توجه به تلاش نیروهای بعثی، اما در عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر توانستیم بیش از نیمی از خاک اشغال شده کشور را آزاد کنیم.
امیری با بیان اینکه ولایت مداری و اقتصاد مقاومتی را در دوران دفاع مقدس نهادینه کردیم، افزود: امروز امیدواریم رسانه ها این فرهنگ را به طور کامل در جامعه و برای نسل جوان تبیین کنند.
captcha