افزایش اعطای تسهیلات اشتغال‌‎زایی به مددجویان خراسان‌شمالی
کد خبر: 3592786
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۳

افزایش اعطای تسهیلات اشتغال‌‎زایی به مددجویان خراسان‌شمالی

گروه اجتماعی: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌شمالی از افرایش اعطای تسهیلات اشتغال زایی به مددجویان استان خبرداد.

عباس اهرابی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌شمالی، در گفت‌و گو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی، اظهارکرد: بانک‌های عامل استان در پرداخت تسهیلات اشتغال زایی با این نهاد به خوبی همکاری داشتند به طوری که میزان اعطای تسهیلات به مددجویان از سقف تصویب شده نیز فراتر رفت.
وی ادامه داد: سال گذشته مقرر بود که بانک های عامل 140 میلیارد ریال به مددجویان این نهاد به منظور خود اشتغالی تسهیلات پرداخت کنند، حال اینکه با تحقق 141 درصدی از این برنامه، سقف اعطای تسهیلات به 200 میلیارد ریال رسیده است.
اهرابی افزود: کمیته امداد نیز از منابع داخلی خود حدود 80 میلیارد ریال را برای اشتغال زایی مددجویان در نظر گرفت که در نهایت این اعتبار برای راه اندازی 629 شغل هزینه شده است.
وی یادآورشد: سال گذشته در مجموع دو هزار طرح اشتغال زایی شامل یک هزار و 291 مورد از طریق تسهیلات بانکی، 629 مورد اعتبارات کمیته امداد و مابقی هم از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی دراستان اجرا شده است.
اهرابی عنوان کرد: سرانه اعطای تسهیلات به طور میانگین در خود اشتغالی 150 میلیون ریال و در مشاغل خانگی 50 میلیون ریال است.
وی یادآورشد: سال گذشته 133 طرح در حوزه کشاورزی، 945 دامپروری، 635 مورد خدمات و مابقی نیز در بخش صنایع دستی و شیلات اجرا شده است.   
captcha