لازمه رونق مجالس قرآنی کاهش تشریفات است
کد خبر: 3592828
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۱

لازمه رونق مجالس قرآنی کاهش تشریفات است

گروه فعالیت‌های قرآنی: امام جمعه فاروج گفت: لازمه رونق مجالس قرآنی، کاهش تشریفات و چشم و هم چشمی است.

حجت الاسلام عباسعلی قلیزاده، امام جمعه فاروج، در گفت‌و گو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی، با بیان اینکه قرآن کریم کتابی حیات بخش است و توجه به آن عامل کاهش مشکلات در زندگی است، اظهار کرد: یکی از عوامل اصلی ورود آسیب‌های اجتماعی به خانواده‌ها، فاصله از قرآن و عدم شناخت آن است.
وی ادامه داد: یکی از رسم‌های پسندیده در ایام قدیم، برگزاری دوره‌های قرآنی به‌صورت منظم و هفتگی بود که امروز به دلیل آپارتمان‌نشینی، تشریفات بی‌مورد و ورود توقعات بی‌اندازه به میهمانی‌ها، شاهد کاهش رونق مجالس قرآنی هستیم.
وی در زمینه اقدامات انجام شده در شهرستان فاروج جهت رونق مجالس قرآنی، خاطرنشان کرد: علاوه بر تشویق مردم و سخنرانی در مزایای برگزاری جلسات قرآنی، سال گذشته دو هزار و 500 جلد قرآن کریم در میان افرادی که در منازل خود قرآن نداشتند توزیع شد.
امام جمعه فاروج از دیگر اقدامات مهم در زمینه فعالیت‌های قرآنی را توجه به تفسیر قرآن عنوان کرد و یادآور شد: در این زمینه با روحانیون مستقر و طرح هجرت صحبت شده و طی جلساتی بر تفسیر قرآن در مساجد روستا و محله ها تاکید شده است.
حجت الاسلام قلیزاده اضافه کرد: در همین راستا، 25 دوره تفسیر نور تهیه و در میان روحانیون مستقر و طرح هجرت توزیع و از آن‌ها خواسته شده که در مجالس قرآنی، مردم را با تفسیر آیات قرآن بیشتر آشنا کنند.
وی از دیگر فعالیت‌های قرآنی در فاروج را، برگزاری جلسات هفتگی تفسیر قرآن در مسجد جامع این شهرستان ذکر کرد و افزود: بعد از نماز مغرب و عشاء هر هفته دوشنبه سوره‌ای تفسیر می‌شود که از هفته گذشته، تفسیر سوره مبارکه جن آغاز شده است.
امام جمعه فاروج با تاکید بر اینکه مردم جامعه قرآن دوست اند و جلسات هفتگی قرآن با استقبال بسیار خوبی همراه است، از مسئولان و صاحب نظران قرآنی خواست تا علاوه بر ترویج و رونق جلسات قرآنی در منازل و مساجد، تفسیر گفته و مسائل روز را از آیات قرآنی استخراج نمایند.
 حجت الاسلام قلیزاده با مهم خواندن نقش مفسران در جلسات قرآنی، تصریح کرد: با ترویج و تبیین مزایای جلسات قرآنی، به برکت و معجزه قرآن، روز به روز بر تعداد علاقمندان اضافه شده و از همه مهم‌تر، جوانان اشتیاق بیشتری به شرکت در این جلسات پیدا خواهند کرد.
captcha