تلاوت قاریان ممتاز کشوری در دانشکده علوم قرآنی مشهد + صوت
کد خبر: 3592903
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۵
در آستانه عید بزرگ مبعث صورت گرفت؛

تلاوت قاریان ممتاز کشوری در دانشکده علوم قرآنی مشهد + صوت

گروه فعالیت‌های قرآنی: همزمان با فرارسیدن بعثت نبی مکرم(ص)، محفل انس با قرآن کریم با حضور قاریان ممتاز کشوری در دانشکده علوم قرآنی مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از خراسان رضوی، محفل انس با قرآن کریم صبح امروز، چهارم اردیبهشت ماه، به‌مناسبت بعثت نبی اکرم(ص) در دانشکده علوم قرآنی مشهد برگزار شد و قاریان ممتاز کشوری آیاتی از کلام وحی را قرائت کردند.
در ابتدای این محفل مهدی جعفری، قاری و دانشجوی دانشکده علوم قرآنی مشهد آیاتی از سوره عنکبوت را تلاوت کرد و پس از آن، محسن رجبی، عضو هیئت علمی دانشکده علوم قرآنی مشهد به ایراد سخنرانی پرداخت.
تلاوت قاریان کشوری در دانشکده علوم قرآنی مشهد
رجبی با اشاره به مضمون آیات سوره ضحی، گفت: در این سوره خداوند متعال به حامیان پیامبر(ص) و نقش مؤثر افرادی مانند حضرت خدیجه(س) اشاره می‌کند و اهمیت نقش حمایتی آنان از شخصیت پیامبر(ص) و طی کردن مراحل رشد تکوینی ایشان به واسطه این پشتیبانی‌ها را مورد تأکید قرار می‌دهد.تلاوت قاریان کشوری در دانشکده علوم قرآنی مشهد
وی ادامه داد: وقتی آیات سوره جمعه را مورد نظر قرار می‌دهیم، می‌بینیم که خداوند فضای قبل از بعثت پیامبر(ص) را توصیف می‌کند که چگونه بنده به جای پرستش و عبادت خدای متعال به پرستش غیر خدا و مخلوقات روی آورده و این تعبیری است که حضرت علی(ع) نیز به آن اشاره دارد و پرستش بنده به جای خدا در زمان قبل از بعثت را متذکر می‌شود.
رجبی اضافه کرد: رسول خدا آمد تا همراه مؤمنان در برطرف کردن مشکلات باشد، آمد تا موانع تعلیم و یادگیری تعالیم قرآن را از میان بردارد، همان موانعی که باعث می‌شود ما در هنگام قرائت قرآن، از معنا و مقصود آیات الهی باز بمانیم و از جمله این موانع می‌توان به حب دنیا اشاره کرد.تلاوت قاریان کشوری در دانشکده علوم قرآنی مشهد
وی با اشاره به مضمون آیات سوره جمعه، گفت: یهودیان لجوج، مهمترین دشمن پیامبر(ص) در مسیر تبلیغ بودند و به هر شکلی که می‌توانستند از تأثیر کلام الهی که توسط پیامبر(ص) تلاوت می‌شد، جلوگیری می‌کردند و خداوند هم در تذکری به مؤمنان می‌گوید، زمانی بعثت به هدف خود می‌رسد که ذکر خدا و آیات الهی در تمام جنبه‌های زندگی شاخص باشد و در این مسیر مسلمانان باید از چنددستگی و اختلاف پرهیز کنند، تا اهداف بعثت محقق شود.
تلاوت قاریان کشوری در دانشکده علوم قرآنی مشهد
در بخش دیگری از محفل قرآنی دانشکده علوم قرآنی مشهد، احسان محمدی، مرتل ممتاز کشور به تلاوت آیاتی از سوره جمعه، تین، اعلی و کوثر پرداخت.
پایان پخش این محفل قرآنی نیز تلاوت حامد علیزاده، قاری ممتاز و نماینده ایران در مسابقات بین‌المللی قرآن کشور مالزی بود، وی آیاتی از سوره مزمل و سوره ضحی را تلاوت کرد.
صوت تلاوت حامد علیزاده از سوره‌های مزمل و ضحی و همچنین تلاوت احسان محمدی از سوره‌های تین، اعلی و کوثر در قسمت زیر قابل دریافت است.

کد
حامد علیزاده
کد
احسان محمدی
captcha