مشارکت 650 هزار خیر داخلی در امر مدرسه‌سازی
کد خبر: 3592907
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۱
حافظی:

مشارکت 650 هزار خیر داخلی در امر مدرسه‌سازی

گروه جامعه: رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور با اشاره به مشارکت 650 هزار نفر خیر در کشور و هزار نفر خیر ایرانی خارج کشور گفت: 37 درصد از مدارس کشور به کمک خیرین احداث شده است.

‌به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان تهران امروز دوشنبه، چهارم اردیبهشت‌ماه، با حضور فخرالدین احمدی دانش‌آشتیانی، وزیر آموزش و پرورش، محمدتقی نظرپور معاون عمرانی و رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور، محمدرضا حافظی رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور، سید حسین هاشمی، استاندار تهران و جمعی از خیرین مدرسه‌ساز در محل سالن اجلاس سران برگزار شد.

‌ حافظی در این مراسم با اشاره به فعالیت‌های جامعه خیرین مدرسه‌ساز در کشور گفت: امسال در بیستمین سال موجودیت جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور قرار داریم که در حال حاضر از زمان تشکیل این جامعه تا کنون تعداد خیرین مدرسه‌ساز متجاوز از 650 هزار نفر در کشور و هزار خیر در سراسر جهان رسیده است.

وی با بیان اینکه 37 درصد از مدارس کشور به کمک خیرین احداث شده است، افزود: در سال جاری مشارکت مردم در این خصوص بیش از دولت بوده است و متجاوز از 50 درصد مشارکت مردم نسبت به اعتبارات دولت در این خصوص بوده است.

رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور در ادامه با اشاره به حضورش در کنگره یونسکو و دستوری که در این کنگره داده شد، گفت: موضوع این کنگره آموزش بود و بسیاری از کشورها، نبود امکانات آموزشی را عامل دست نیافتن به توسعه پایدار می‌دانستند. در این اجلاس بنده 2 نمونه را به حاضرین ارائه دادم که نمونه اول استان گلستان بود؛ در این استان 126 هزار و 112 قلک توسط دانش‌آموزان تهیه شده بود که در هرکدام از آنها مبلغ حداقلی 200 تومان تا حداکثر 25 هزار تومان جمع‌آوری شده بود؛ نمونه دیگر دانش‌آموزان اسلامشهری بودند که با حداقل مبالغ 200 تومان خود مدرسه مهرورزان در جنوب استان تهران احداث کردند.

حافظی در ادامه از از فعالیت خیرین مسکن‌ساز و دانشگاه‌ساز در کنار خیرین مدرسه‌ساز در کشور خبر داد.

captcha