قرائت‌های برتر مسابقات از نظر داور پاکستانی/ ضرورت تجدید‌ نظر در انتخاب نمایندگان
کد خبر: 3592958
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۹
در گفت‌و‌گو با ایکنا اعلام شد؛

قرائت‌های برتر مسابقات از نظر داور پاکستانی/ ضرورت تجدید‌ نظر در انتخاب نمایندگان

گروه بین‌الملل: احمد میان تهانوی با اعلام نظر درباره قرائت‌ها و اجراهای سی‌وچهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کشورمان گفت: نمایندگان برخی کشورهای عربی، آفریقایی و آسیای مرکزی در این رقابت‌ها خوب ظاهر شده‌اند.

قرائت‌های برتر از نظر داور پاکستانی/ ضرورت تجدید‌نظر برخی کشورها در اعزام نمایندگان
احمد میان تهانوی، داور پاکستانی «حسن حفظ» و «تجوید» سی‌و‌چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کشورمان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) نظر خود را درباره اجراهای نمایندگان کشورها در دو بخش حفظ و قرائت اعلام کرد.
وی گفت: درباره رشته حفظ مسابقات باید گفت که این رشته هم شرکت‌کننده قوی دارد و هم ضعیف، یعنی برخی از آن‌ها 100 درصد امتیاز حفظ را می‌گیرند؛ اما برخی هم هستند که بسیار ضعیفند و توانمندی لازم را ندارند.
ضرورت تجدید‌ نظر برخی کشورها در انتخاب و اعزام نمایندگان
تهانوی افزود: با توجه به اجراهای ضعیف در مسابقات، کشورهای اسلامی که نمایندگان خود را به این رقابت‌ها اعزام می‌کنند، باید افرادی را که بهترین هستند گزینش و به رقابت‌ها اعزام کنند؛ چون آنان به نام کشورشان در این رقابت‌ها حضور می‌یابند و اگر خوب باشند، به نفع کشور مبدأ است.  
این داور پاکستانی تصریح کرد: تعدادی از کشورهای عربی و آفریقایی همچون الجزایر و مراکش تلاوت‌ها و اجراهای خوب و زیبایی داشتند. برخی نمایندگان روسیه، تاجیکستان و ازبکستان هم خوب و تعدادی نیز ضعیف بودند؛ بنابراین کشورهای مبدأ باید در گزینش‌ نمایندگان خود تجدید نظر کنند.
وی در ادامه درباره سابقه حضور خود در رقابت‌های بین‌المللی قرآن گفت: در مسابقات قرآن عربستان، جایزه دبی، مسابقه «الاقصی» در فلسطین و تعداد دیگری از کشورها به عنوان داور حضور یافته‌ام و بر رقابت‌های قرآنی نظارت داشته‌ام.
سازماندهی کمیته داوری؛ وجه تمایز مسابقات
تهانوی با مقایسه این رقابت‌ها با مسابقات قرآن ایران افزود: مهم‌ترین وجه تمایز مسابقات قرآن ایران با دیگر کشورها سازماندهی داوران و گروه‌بندی مناسب آنان در کمیته داوری است.
این داور پاکستانی همچنین برگزاری مسابقه برای روشندلان قرآنی را مهم برشمرد و گفت: امسال ایران دومین دوره این رقابت‌ها را برگزار کرده است. اگر به روشندلان قرآنی اجازه ظهور داده شود، بهتر از حافظان عادی خود را نشان داده و توانمندی‌هایشان در حفظ را ثابت می‌کنند.
احمد میان تهانوی با تأکید بر ضرورت تمسک به قرآن برای مقابله با چالش‌های پیش رو تصریح کرد: در عصر حاضر که ما با چالش‌های زیادی مواجه هستیم باید وحدت امت را تقویت کرد و عامل مهم وحدت، قرآن است؛ زیرا منبعی مشترک بین همه مذاهب و فرقه‌های اسلامی است.
وی در پایان یادآور شد: فعالیت‌هایی مانند برگزاری مسابقات وحدت امت را تقویت و آن‌ها را بیش از گذشته یکپارچه می‌سازد.
captcha