بهره‌مندی از توانمندی‌های جهاددانشگاهی در توسعه اشتغال و حل معضل بی‌کاری
کد خبر: 3593008
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۹

بهره‌مندی از توانمندی‌های جهاددانشگاهی در توسعه اشتغال و حل معضل بی‌کاری

گروه اجتماعی: آیت‌الله موسوی جزایری در دیدار با رئيس، معاونان و مديران سازمان جهاددانشگاهی خوزستان بر بهره‌مندی از توانمندی‌های جهاددانشگاهی در توسعه اشتغال و حل معضل بی‌کاری تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، آيت‌الله سيدمحمدعلي موسوی‌جزايری نماينده ولی فقيه در استان در دیدار با رئيس، معاونان و مديران سازمان جهاددانشگاهي خوزستان گفت: جهاددانشگاهی خوزستان مجموعه موفقي بوده كه خدمات بسياري را ارائه داده است و مركز درمان ناباروري جهاد دانشگاهی، از جمله بخش‌هاي موفق در استان بوده كه خدمات قابل توجهي را عرضه كرده است. مساله ناباروري، مشكلي است كه به صورت اپيدمي در منطقه و همچنين در كشور عراق وجود دارد.

وي افزود: در سفرهايي كه به كشور عراق مي‌رويم، متوجه اين مساله شده‌ايم كه مساله ناباروري در اين كشور بسيار گسترده شده است و اين مركز مي‌تواند خدمات خوبي را به مردم اين كشور ارائه دهد. البته موضوع ناباروري مساله‌اي است كه در آيات و روايات نيز به آن اشاره شده است و در برخي موارد مشيت الهي است، ولي در مواردي كه قابل درمان است، جهاد دانشگاهي مي‌تواند موثر عمل كند.

آيت‌الله موسوي‌جزايري با اشاره به نامگذاري سال 96 با عنوان اقتصاد مقاومتي، توليد- اشتغال، تصريح كرد: مساله اشتغال، موضوع مهمي است كه مقام معظم رهبري بارها به آن تاكيد كرده و ما نيز در استان خوزستان بسيار بر آن تاكيد داريم. به تازگي نيز هياتي كارشناسي از تهران به اهواز آمده‌اند و در حال بررسي وضعيت اشتغال در استان و فرصت‌هاي پيش رو هستند. جهاد دانشگاهي نيز در اين زمينه مي‌تواند مفيد واقع شود و مي‌توان از توانمندي‌هاي اين مجموعه در توسعه اشتغال و حل معضل بي‌كاري، استفاده كرد.

نماينده ولي فقيه در استان با اشاره به بازديد خود از مجموعه جهاد دانشگاهي خوزستان در سال 1391، اظهار كرد: در آن سال از توانمندي‌هاي اين مجموعه به ويژه مجموعه پژوهشكده تكنولوژي توليد بازديد كرديم و خوشبختانه جهاد دانشگاهي توانمندي‌هاي قابل عرضه بسياري دارد و به همين دليل مي‌خواهيم كه در زمينه رونق اشتغال در استان نيز ورود كنيد آنچه در توان داريد را عرضه كنيد.

بنابر این گزارش همچنین سيدعليرضا علوي، سرپرست سازمان جهاددانشگاهي خوزستان در ابتداي اين ديدار، فعاليت‌هاي مجموعه جهاددانشگاهي را تشريح كرد و گفت: با توجه به تاكيد مقام معظم رهبري بر موضوع توليد و اشتغال، جهاد دانشگاهي نيز در مسير تحقق اين شعار گام برداشته و اين هدف را دنبال مي‌كند كه فعاليت‌ها در بخش‌هاي مختلف، به اشتغال منتهي شوند.

وي با اشاره به فعاليت‌هاي پژوهشكده تكنولوژي توليد جهاد دانشگاهي خوزستان، افزود: پژوهشگران جهاد دانشگاهي موفق شده‌اند بسياري از قطعات و تجهيزات مورد نياز صنعت نفت را تدوين دانش فني كنند و در حال حاضر بسياري از اين قطعات به صورت بومي توليد مي‌شوند. توليد مته‌هاي حفاري مورد نياز در صنعت نفت نيز موفقيت ديگر جهادگران خوزستان بوده است.

علوي تصريح كرد: مركز درمان ناباروري جهاد دانشگاهي خوزستان نيز در حال حاضر به عنوان تنها مركز داراي مجوز در جنوب غرب كشور با موفقيت در حال فعاليت است و تاكنون 220 نوزاد با استفاده از روش‌هاي درماني در اين مركز متولد شده‌اند. همچنين با توجه به تاكيد حضرتعالي مبني به ارائه خدمات به بيماران عراقي، در حال حاضر نيز از كشور عراق مراجعات بسياري به اين مركز وجود دارد، ولي لازم است با حمايت مسئولان استان از اين مركز، امكان تامين خدمات هتلينگ براي اين بيماران فراهم شود. مركز درمان ناباروري جهاد دانشگاهي خوزستان اين ظرفيت را دارد كه موجب توسعه توريسم‌درماني در استان شود.

وي ادامه داد: جهاد دانشگاهي تاكيد دارد كه به مسئوليت‌هاي اجتماعي خود نيز عمل كند و به همين دليل تعرفه‌هاي مركز درمان ناباروري در اهواز، حداقل است و قشر ضعيف جامعه نيز مي‌توانند از خدمات اين مركز استفاده كنند. ضمن اينكه جهاد دانشگاهي و بنياد بركت نيز تفاهم‌نامه‌اي در زمينه ارائه خدمات به بيماران نيازمند به امضا رسانده‌اند.

سرپرست سازمان جهاد دانشگاهي خوزستان خاطرنشان كرد: دفتر تجاري‌سازي فناوري و اشتغال دانش‌آموختگان جهاد دانشگاهي خوزستان نيز با هدف ترويج روحيه كارآفريني، به‌ويژه در قشر ددانشجو و فارغ‌التحصيل، تلاش كرده زمينه اشتغال جوانان را فراهم كند. جهاد دانشگاهي خوزستان در حوزه آموزش‌هاي كوتاه‌مدت نيز تلاش كرده آموزش بر پايه ارزش‌هاي فرهنگي را مد نظر قرار دهد و در حال حاضر بسياري از افراد جامعه و همچنين كاركنان ادارات، دوره‌هاي آموزش ضمن خدمت خود را در جهاد دانشگاهي سپري مي‌كنند.

علوي گفت: مسئوليت آموزش نيروهاي كمك پرستار مورد نياز بيمارستان‌هاي استان خوزستان نيز به جهاد دانشگاهي واگذار شد و خوشبختانه توانستيم با برپايي دوره آموزش يكساله كمك پرستار در شهرهاي اهواز، دزفول، آبادان و بهبهان، نيروي مورد نياز سيستم درماني استان را آموزش دهيم.

وي با اشاره به فعاليت‌هاي جهاد دانشگاهي در بخش آموزش عالي، افزود: موسسه آموزش عالي جهاد دانشگاهي خوزستان با بيش از 20 سال سابقه، اكنون به‌خوبي در حال ارائه خدمات به دانشجويان است. در سال گذشته نيز بر اساس سطح‌بندي وزارت علوم، در سطح يك موسسات آموزش عالي غيردولتي كشور قرار گرفت. مركز آموزش عالي علمي كاربردي جهاد دانشگاهي خوزستان نيز به عنوان نخستين و بزرگ‌ترين مركز علمي كاربردي استان، جمعيت دانشجويي خوبي را تحت آموزش دارد.

سرپرست سازمان جهاد دانشگاهي خوزستان با اشاره به توانمندي‌هاي فرهنگي اين مجموعه، گفت: در حوزه فرهنگي نيز دو خبرگزاري ايسنا و ايكنا به خوبي در حال فعاليت هستند و مركز افكارسنجي دانشجويان ايران (ايسپا) نيز ظرفيت مناسبي است كه مي‌تواند در حوزه تصميم‌گيري، به مديريت ارشد استان كمك كند. در ماه رمضان امسال نيز فصل جديدي از فعاليت‌هاي قرآني جهاد دانشگاهي رونمايي خواهد شد.

علوي گفت: جهاد دانشگاهي خوزستان تجربه تدوين سند توسعه اشتغال استان را در كارنامه دارد و اكنون نيز آمادگي داريم در زمينه توسعه اشتغال در استان كمك كنيم.

captcha