تجلیل از حجت‌الاسلام قرائتی در جشنواره کتاب‌های آموزشی و تربیتی قرآنی
کد خبر: 3593059
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۵

تجلیل از حجت‌الاسلام قرائتی در جشنواره کتاب‌های آموزشی و تربیتی قرآنی

گروه ادب: در چهاردهمین جشنواره کتاب‌های آموزشی و تربیتی ویژه کتاب‌های قرآنی از حجت‌الاسلام و المسلمین محسن قرائتی تجلیل به عمل آمد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در مراسم چهاردهمین جشنواره کتاب‌های آموزشی و تربیتی ویژه کتاب‌های قرآنی از حجت‌الاسلام و المسلمین قرائتی، معلم درس‌هایی از قرآن به دلیل خدماتی که در عرصه قرآن کریم ارائه کرده است با حضور نماینده وی، حجت‌الاسلام متوسل تجلیل به عمل آمد.
در این مراسم حجت‌الاسلام متوسل که لوح تجلیل را از حجت‌الاسلام محی‌الدین بهرام محمدیان، رئیس سازمان پژوهش و آموزش دریافت کرد گفت: رئیس موسسه درس‌های از قرآن مجموعه تفسیر ده جلدی نور را تالیف کرده‌اند که در این موسسه این ده جلد در یک جلد با گزینش دقیق برای استفاده عموم خلاصه شده است. در این خلاصه 25 هزار نکته و پیام از تفسیر نور استخراج شده است.

وی با اشاره به آیه 64 سوره مبارکه آل عمران که در این کتاب به آن اشاره شده است افزود: این مبحث مربوط به ایام مبعث است که خداوند پیامبری از جنس بشر را برای هدایت آنان فرو فرستاد؛ چندین نکته از این آیه استخراج شده است که از جمله اینکه بعثت انبیاء از بزرگترین هدایای آسمانی است و تنها مومنان از آن بهره می‌برند؛ همچنین تلاوت آیات قرآن وسیله تزکیه و تعلیم بیان شده است؛ تزکیه و تعلیم سرلوحه برنامه انبیاء بوده است؛ همچنین رشد و خودسازی در سایه مکتب انبیاء و آیات الهی ممکن می‌شود و این آیه نشان می‌دهد که در محیط گناه و مردمان گمنام هم می‌شود فعالیت کرد.

captcha