آموزش قرآن آمیخته با سایر مسائل موجب افت کیفیت می‌شود
کد خبر: 3593073
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۰
حجت‌الاسلام محمدیان:

آموزش قرآن آمیخته با سایر مسائل موجب افت کیفیت می‌شود

گروه ادب: رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی درسی در چهاردهمین جشنواره کتاب‌های آموزشی و تربیتی ویژه قرآن کریم اظهار کرد: نباید به جای قرآن جایگزینی قرار دهیم. متاسفانه قرآن را با موضوعات دیگر می‌آموزیم و نتیجه‌ای که باید حاصل شود نمی‌افتد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، حجت‌الاسلام و المسلمین محی‌الدین بهرام محمدیان، رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی درسی اظهار کرد: یکی از مشکلات امروز ما مبانی برنامه‌ریزی در کشور است و منشور قرآن باید به این موضوع توجه کند.

وی با بیان این مطلب اظهار کرد: بخشی از قرآن در برنامه‌های درسی جدید در نظر گرفته شده است. در حوزه ادبیات، مطالعات اجتماعی و علوم از قرآن کریم بهره گرفته شده است ولی گاهی با بی‌مهری‌های مواجهه می‌شویم؛ گفته می‌شود همه دروس به معارف اسلامی بدل شده است. این در حالی است که تنها راه نجات و خلاص از وضعیت موجود توسل به قرآن کریم است.

محمدیان ادامه داد: اگر به قرآن پایدار بمانیم بر مشکلات غلبه خواهیم کرد؛ باید راه و روش درست، انتخاب صحیح و پرهیز از تکرار مکررات بی‌معنی را به دقت انجام دهیم و کار نو و جدید ارائه کنیم.

وی گفت: نباید به جای قرآن جایگزینی قرار دهیم. متاسفانه قرآن را با موضوعات دیگر می‌آموزیم و نتیجه‌ای که باید حاصل شود نمی‌افتد. نباید کار قرآنی را با دنیا معامله کنیم، برای کتاب‌های قرآنی مناسب است توسط ناشران شمارگان و حق تالیف ویژه در نظر گرفته شود. باید اجر این گونه فعالیت‌ها را به قیامت واگذاریم.

محمدیان همچنین با اشاره برخی گزارشات بیان کرد: نباید گزارش‌های دهن پرکن را بپذیریم، باید کارهای زیادی در حوزه قرآن انجام دهیم. من از وزارت آموزش و پرورش درخواست می‌کنم که به آنچه انجام شده است، بسنده نکنیم و برنامه را در فضایی قرآنی به پیش ببریم.

captcha