اصول انقلابی ماندن را باید در قرآن جستجو کرد
کد خبر: 3593088
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۴
آیت‎الله حسینی بوشهری:

اصول انقلابی ماندن را باید در قرآن جستجو کرد

گروه دانشگاه: عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به شاخص‎های انقلابی ماندن، حرکت در مسیر خدا، حفظ اصول، مبارزه با استکبار و... را از جمله شاخصه‎های قرآنی انقلاب دانست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) مراسم اختتامیه دهمین همایش پژوهش‌های قرآنی عصر امروز ۴ اردیبهشت‌ماه با پخش کلیپی از بیانات مراجع عظام تقلید، در سالن همایش‌های حوزه علمیه امام موسی کاظم(ع) در قم آغاز شد.
اصول انقلابی ماندن را باید در قرآن جستجو کرد
آیتالله حسینی بوشهری، مدیر سابق حوزه‌های علمیه در آغاز این همایش اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران از رهگذر قیام برای خدا آغاز شد و اگر این حرکت همیشه در جریان باشد و در حوزه فردی و اجتماعی تحقق یافت، قطعاً این انقلاب تداوم خواهد یافت و سال به سال نیز بر عزت و شکوه این انقلاب افزوده شد.
عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: میشل فوکو انقلاب اسلامی ما را روح جهان بی‌روح می‌داند؛ فلاسفه و عقلا و سیاست‌مداران بزرگ جهان در خصوص انقلاب اسلامی ایران سخن‌ها گفته‌اند و اکثر آنها بیان کردند که انقلابی الهی در ایران شکل گرفته است.

اصول انقلابی ماندن را باید در قرآن جستجو کردوی گفت: بسیاری از اندیشمندان، وجه و بُعد فرهنگی را به عنوان وجه غالب انقلاب اسلامی ذکر کرده‌اند؛ اگر حرکت این ملت بر مدار قرآن کریم و مبانی الهی نبود، قطعاً این انقلاب با این عظمت با این شرایط جهانی و جهت بندی قدرت‌های بزرگ جهان محقق نمی‌شد.
آیت‌الله حسینی بوشهری اظهار کرد: جهت دیگر انقلاب ما آن است که این مردم به یاری دین خدا شتافتند و خداوند نیز بشارت داده است که این حرکت که با حضور همگانی مردم و با نیت یاری دین حق انجام شده است قطعاً به پیروزی خواهد رسید.
وی گفت: اگر حضرت ابراهیم (ع) به مقام خلیل‌اللهی رسید و حضرت موسی (ع) تاج فرعونیان را به زمین زد و حضرت پیامبر(ص) عادات و رسوم و جاهلی را از بین برد به این دلیل بود که این حرکت برای رضای خدا و در جهت یاری دین حق صورت گرفت.
معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه گفت: بیش از هزار آیه در خصوص شخص حضرت موسی(ع) در قرآن بیان شده است؛ فلسفه این همه آیه در خصوص انبیای الهی، به این دلیل است که مردم الگوی رفتاری خود را از انبیای الهی برگیرند؛ قرآن کریم، الگوهای اصیل خود را در حوزه زنان و مردان ارائه می‌دهد؛ این مسئله نشان می‌دهد که هرچه عمق قرآن کریم را بازشناسی کنیم بازهم می‌توانیم مبانی غنی الهی را از این آیات برگیریم.
اصول انقلابی ماندن را باید در قرآن جستجو کرد
عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: این انقلاب تا زمانی ساری و جاری است که مردم به این مبانی قرآنی پایبند باشند و به حکم الهی تن دهند؛ کسانی که زیر بار حکم الهی نروند در جرگه کفار خواهند بود وگر ما می‌خواهیم انقلابی بمانیم باید به حکم الهی تن دهیم.
وی گفت: رعایت اصول و ارزش‌ها از دیگر مسائلی است که در انقلابی بودن با ماهیت و نگاه قرآنی نقش‌آفرین است؛ امام علی(ع) ویژگی‌های توفیق جامعه دینی را بیان کرده است که دو رکن آن در خصوص شایسته‌سالاری است و دو رکن دیگر آن مرتبط به حفظ اصول و عمل به آن است.
آیت‌الله حسینی بوشهری اظهار کرد: هدف‌گیری آرمان‌های انقلاب از دیگر اصولی است که انقلابی ماندن ما را تحکیم خواهد کرد؛ همیشه باید نگاه ما به قله‌ها باشد و همت بلند داشته باشیم و در همین حال حقوق مردم جامعه را نادیده نگیریم؛ انقلاب ما برای بازگرداندن حقوق درماندگان و فقرا و کسانی است که حق آنها ضایع شده است؛ روح قرآن بیان می‌کند که باید در عرصه‌هایی که در آن، آفت‌زدگی ایجاد شده است اصلاح انجام شود.
وی گفت: شاخصه دیگر انقلابی ماندن، عزت اسلامی است؛ استقلال کشور و زیر یوغ بیگانه نرفتن و دست دوستی به دشمنان ندادن از دیگر ویژگی‌های ماندگاری انقلاب است؛ کسانی که دست دوستی به جبهه بیگانه دراز می‌کنند و با آنها سر یک سفره می‌نشینند نمی‌توانند خود را مؤمن و انقلابی بدانند.
معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه گفت: شاخصه چهارم انقلاب اسلامی، عدم تبعیت از دشمن است که به رهبر انقلاب آن را جهاد کبیر دانستند؛ شاخصه پنجم انقلابی ماندن نیز تقوای دینی و سیاسی است؛ در حالی می‌توانیم انقلاب خود را به جلو هدایت کنیم که این اصول را رعایت کنیم.

اصول انقلابی ماندن را باید در قرآن جستجو کرد

اصول انقلابی ماندن را باید در قرآن جستجو کرد
captcha