آخرین اظهارات «حامد ولیزاده» در مورد نامه پر حاشیه
کد خبر: 3593111
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۲:۱۸

آخرین اظهارات «حامد ولیزاده» در مورد نامه پر حاشیه

گروه مسابقات: حامد ولیزاده متنی را در اختیار ایکنا قرار داده است که در آن چرایی نگارش نامه سرگشاده به رئیس سازمان اوقاف را تبیین کرده است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، از یک روز مانده به آغاز سی و چهارمین دوره مسابقات بین المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران، که در آن برنامه ای برای تلاوت نفر اول دوره قبل مسابقات ترتیب داده نشده بود، شاهد اظهارات متعددی از سوی حامد ولیزاده، قاری بین المللی قرآن و جامعه قرآنی از یک سو و پاسخ های سازمان اوقاف و مسئولان آن از سوی دیگر بوده ایم.
آخرین اظهارات اما به نامه سرگشاده حامد ولیزاده به رئیس سازمان اوقاف مربوط است که موافقان و مخالفانی در فضای مجازی به همراه داشت. در ادامه این قاری بین المللی متنی را در اختیار ایکنا قرار داده است که پاسخی به چرایی نگارش آن نامه سرگشاده است. در ادامه متن این نوشتار تقدیم شده است.
بسم الله الرحمن الرحیم
الحمدالله رب العالمین علی کل حال ...
با عرض سلام محضر جامعه بزرگ قرآنی کشور، به ویژه اساتید بزرگوارم
در شب مبعث رسول مهربانی ها و رسولی که برای تتمیم مکارم الاخلاق آمد، بر آن شدم مطالبی را خدمت قرآنیان فهیم و بزرگوار عرض کنم که ذکرشان واجب می نمود. ابتدا بر خود لازم می دانم مجدداً از تمام اعزه و سرورانی که در این مدت ابراز لطف کردند و از ساحت قرآن و قاری قرآنش دفاع نمودند تشکر می نمایم.
و اما بعد ...
پس از انتشار نامه سرگشاده اینجانب، واکنش های گوناگونی به آن ملاحظه گردید، عده ای که تعدادشان هم کم نبود و شاید بتوان گفت قریب به اکثر، مطالب را تایید می نمودند اما عده ای هم شاید انتشار را به صلاح نمیدانستند؛ لذا برخود فرض دانستم مطالبی را به شرح ادامه معروض می دارم :
1 - تمامی بحث های مطرح شده صرفا در خصوص اتفاقات مراسم افتتاحیه و سایر حواشی مسابقات بین المللی قرآن کریم بوده و صرفا جنبه تخصصی و حرفه ای و صنفی داشته و تمام تلاش این بنده، مصروف بر ادای همین وظیفه بود تا تمامی انتقادات در چارچوب اخلاق و احترام مطرح شده تا بلکه بتواند از این ورطه بهبودی در مسائل قرآنی کشور حاصل آید . لذا حقیر همچنان بر مواضع قبل بوده و ادله روشن و مقبولی ارائه نمودم.
۲ - از آنجا که اخلاق مداری را زیربنای زندگانی قرآنی ام دانسته ومی دانم لذا وارد شدن به مسائل پوچ و حاشیه ای را هیچگاه به صلاح خود و جامعه نمی دانم . این را اطرافیانم، اساتیدم و خانواده ام شهادت میدهند،  اشهد بالله که مردم هم ، قاری قرآن را صرفا برای هنرهای تنغیمی اش دوست نمی دارند بلکه او را به عنوان مصداقی ازکلام وحی می انگارند، و کسی که مصداقی از مصادیق کلام وحی است تلاش می کند قاری محض نباشد و نماند و سایر مفاهیم قرآن را نیز در زندگی اش پیاده سازی نماید که یکی از این مفاهیم ، حق طلبی و حق گوییست . لذا همینجا هر گونه برداشت منفی و سیاسی یا گروهی از صحبت هایم را نفی نموده و قویا نیز با آن برخورد خواهم نمود.
۳ -  مطالب مرقوم شده توسط اینجانب در آن نامه ای کذایی، واضح،روشن و بدور از تکلف و اغراق است و به زعم خویش تلاش نموده ام رعایت انصاف نموده و حقایقی را که درک کرده ام عنوان نمایم، لذا جای شبهه و سوء استفاده ای نمی ماند، البته برداشت های شخصی افراد به خودشان مربوط است و اینجانب صرفا درچارچوب اخلاق مطالبی را عرض نمودم.
۴ - مطالب مطرح شده نه از زبان شخصی بنام ولیزاده بلکه از جایگاه حقوقی یک قاری عنوان دار به اصطلاح بین المللی مطرح شده است، آیا این شخص در این جایگاه حق مطالبه گری و انتقاد سازنده ندارد؟مطمئنا همه تان این حق را به یک معلم قرآن خواهید داد و یقین بدانید جز رضای حضرتش چیزی در نیتم پنهان نبوده است.
در ادامه عنوان می نمایم اینجانب نه از جایگاه غرور و نه از جایگاه یک انسان رتبه زده و عنوان زده بین المللی ، و بلکه از جایگاه یک خادم قرآنی مطالبم را عرضه داشتم وامید دارم این مرقومه ، منشا برکات و خیرات فراوان برای جامعه قرآنی باشد .
ان شالله درجلسه ای به صورت حضوری که توسط ریاست مرکز وعده اش داده شده است، در خصوص موارد طرح شده بحث و تبادل نظر صورت خواهد پذیرد. درپایان ضمن تشکر اعلام می دارم که خادم قرآنم، به قرآنی بودنم افتخار می کنم و اگر ناخواسته صحبت هایم احدی را رنجانده است ، از همگان عذرخواهی و حلالیت می طلبم .
والسلام علی من اتبع الهدی
حامد ولیزاده /4 اردیبهشت 96
captcha