نرخ‌گذاری برای ترتیل‌خوانی سیمای ناپسندی به فعالیت‌های قرآنی می‌دهد
کد خبر: 3593115
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۰

نرخ‌گذاری برای ترتیل‌خوانی سیمای ناپسندی به فعالیت‌های قرآنی می‌دهد

گروه فعالیت ‌های قرآنی: یکی از قاریان برجسته قرآنی استان کردستان با تأکید بر اینکه قرآن نباید به عنوان منبع درآمد محسوب شود، گفت: متأسفانه نرخ گذاری برای ترتیل خوانی از سوی قاریان، سیمای ناپسندی به فعالیت‌های قرآنی می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، زاهد مرادی، یکی از اعضای کمیته طرح و برنامه شورای قرآن و از قاریان برجسته استان کردستان امروز، چهارم اردیهشت ماه در بیست و دومین جلسه این کمیته با اشاره به مراسم جزء خوانی قرآنی کریم در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: عدم حضور پیشکسوتان و قاریان قوی استان در جزء‌خوانی‌های ماه رمضان موجب پایین آمدن کیفیت برگزاری این مراسمات می‌شود.

وی افزود: حضور قاریان برجسته قرآنی و قوی در این برنامه‌ها هم از لحاظ کمی و هم از لحاظ کیفی موجب بهتر برگزار شدن این مراسم‌های معنوی می‌شود.

یکی از قاریان برجسته قرآنی استان کردستان با تأکید بر اینکه قرآن نباید به عنوان منبع درآمد محسوب شود، اعلام کرد: متأسفانه نرخ‌گذاری برای ترتیل‌خوانی از سوی قاریان، سیمای ناپسندی به فعالیت‌های قرآنی می‌دهد.

اسعد فتاحی از اعضای شورای شهر سنندج در ادامه این جلسه، شناسایی مساجد موفق در راستای جذب جوانان و سپردن امور به دست خود مردم را زمینه ساز رشد معنویات در جامعه دانست و گفت: مسائل و مشکلات این بخش باید رصد و آسیب‌شناسی شود و نسبت به رفع آن‌ها اقدام اساسی صورت گیرد.

باقری، مسئول امور قرآنی دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان در ادامه این جلسه گفت: عدم  مدیریت در برنامه‌های و فعالیت‌های ماه رمضان را یک ضعف دانست و تأکید کرد: مدیریت‌ها باید قوی‌تر و تخصصی‌تر باشد.

وی افزود: سنجش قرائت های که برای مسابقات به استان کردستان فرستاده می شود باید براساس سطح قاریان استان بوده و این امر روز به روز بیشتر تسهیل یابد.

یادآور می‌شود؛ در ادامه این جلسه اعضا به ارائه نکات و نظرات خود در راستای هرچه بهتر برگزار کردن برنامه‌های ماه مبارک رمضان پرداختند.

captcha