مسابقات انگیزه افراد را برای اهتمام به قرآن بیشتر می‌کند/ آرزوی گستردگی این کنگره عظیم قرآنی
کد خبر: 3593212
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۳
پوردستان/ اختصاصی ایکنا:

مسابقات انگیزه افراد را برای اهتمام به قرآن بیشتر می‌کند/ آرزوی گستردگی این کنگره عظیم قرآنی

گروه مسابقات: جانشین فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: برگزاری مسابقات برای افرادی که به سمت قرآن می‌آیند، ایجاد انگیزه می‌کند و انگیزه آنها را برای ورود به قرآن و توجه بیشتر به قرآن بیشتر می‌کند.

امیر احمدرضا پوردستان، جانشین فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در خصوص نگاه ارتش کشورمان به فعالیت‌های قرآنی، گفت: بحمدلله امروزه قرآن در ارتش جمهوری اسلامی ایران جایگاه واقعی خود را پیدا کرده است.
وی ادامه داد: بیشترین کلاس‌های قرآن را در مجموعه سازمانی کشور، ارتش جمهوری اسلامی ایران دارد که روزهای سه شنبه بالغ بر 5 هزار کلاس قرآنی را داریم که تمام یگان های زمینی، هوایی و دریایی و پدافند و ستادها، یک ساعت کلاس قرآن دارند که تمامی پایوران و سربازان در آن حضور دارند.
پوردستان عنوان کرد: بحث قرآن آموزی در رشته های مختلف روخوانی، روان خوانی، تجوید، صوت ولحن و مفاهیم برای همه سطوح کارکنان پایور و وظیفه و همچنین خانواده ها انجام می شود.
وی اظهار کرد: اعتقادمان بر این است که یک ارتش قرآنی قطعا به مراتب در همه صحنه ها می تواند موفق تر از ارتشی باشد که از کلام الله دارای فاصله است.
جانشین فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران در خصوص اهمیت برگزاری مسابقات قرآن در سطح جهانی، تصریح کرد: برگزاری مسابقات برای افرادی که به سمت قرآن می آیند، ایجاد انگیزه می کند و انگیزه آنها را برای ورود به قرآن و توجه بیشتر به قرآن بیشتر می کند.
وی ادامه داد: مسابقات نشان دادن قله ها است. هنگامی که ما قله ها را نشان دهیم تمامی افرادی که در دامنه هستند تلاششان بر این است که خودشان را به قله نزدیک کنند لذا یکی از کارهای پسندیده و زیبای جمهوری اسلامی برگزاری کنگره عظیم قرآنی است که هم جایگاه قرآن را در کشور و نظام نشان می دهد و هم مبنایی برای وحدت شده است.
پوردستان عنوان کرد: قرآن کتاب وحدت بخش مسلمانان است و جمهوری اسلامی ایران عملا و علنا این مسیر وحدت و ریسمان وحدت را به جهانیان نشان می دهد تا جهانیان بیایند و به این حبل الله چنگ بزنند تا در کنار این وحدت و همدلی بتوانند قطب قدرتی را که در حال شکل گیری است، شکل گیرد.
امیرپوردستان در بخش دیگر این گفت و گو در زمینه حضور بانوان برای نخستین بار در سطح بین المللی، اظهار کرد: خدا را شاکرم که در سطح بین المللی مسابقات قرآن بانوان در حال انجام است. در مجموعه ارتش جمهوری اسلامی سال هاست که این کار را شروع کردیم که بانوان شاغل و همسران کارکنان پایور بتوانند در مسابقات حضور پیدا کنند.
وی عنوان کرد: آرزو می کنم که لایه های این کنگره گسترده تر شود و امیدوارم تا مسابقات نیروهای مسلح نیز طی سال آینده به این کنگره عظیم قرآنی افزوده شود. یکی از جلوه های زیبای این کنگره عظیم حضور بانوان است که آرزوی می کنیم سال آینده شاهد حضور با شکوه تر بانوان باشیم.
captcha