بعثت انبیاء متعلق به همه جهان است
کد خبر: 3593313
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸
سفیر ایران در مانیل:

بعثت انبیاء متعلق به همه جهان است

گروه بین‌الملل: محمد تنهایی در مراسم بزرگداشت عید مبعث در رایزنی فرهنگی کشورمان در فیلیپین گفت: مبعث بزرگ‌ترین عید مسلمانان جهان و بعثت انبیاء متعلق به همه جهان است.

بعثت انبیاء متعلق به همه جهان است
مراسم جشن مبعث در رایزنی فرهنگی ایران در فیلیپین
رایزنی فرهنگی ایران در مانیل در خبری به خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) اعلام کرد: جشن بزرگ  بعثت پیامبر اعظم(ص) به همت رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در مانیل، جامعة المصطفی(ص) العالمیه شعبه فیلیپین، انجمن اسلامی دانشجویان مانیل، انجمن دوستی ایران و فیلیپین در سالن اجتماعات رایزنی برگزار شد.
این مراسم با تلاوت آیاتی از قرآن توسط استاد عبدالمنعم سلیمان، قاری بین‌المللی قرآن از فیلیپین آغاز شد و محمد تنهایی، سفیر ایران در مانیل، کارکنان سفارت، حجت‌الاسلام و‌المسلمین مجتبی اکبری، رئیس کالج بین‌المللی المصطفی شعبه مانیل، استاد عبدالرفیع سیدی، عالم برجسته اهل سنت و امام بزرگ مسجد آبی منطقه مسلمان‌نشین مهلیکا، جاد جوری آراسا، رئیس امور اجرایی مسجد آبی، اعضاء انجمن اسلامی دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در فیلیپین، جمعی از ایرانیان مقیم و طلاب جامعة المصطفی در آن حضور یافتند.
سفیر ایران طی سخنانی در مراسم مانیل ضمن تبریک عید مبعث به حضار ایرانی و غیر ایرانی اظهار کرد: مبعث بزرگ‌ترین عید مسلمانان جهان است و این ایام نه تنها متعلق به مسلمانان؛ بلکه متعلق به همه انسانهای آزاده‌ای است که به خدا و جهان دیگر اعتقاد دارند؛ زیرا بعثت انبیاء متعلق به همه جهان است.
وی افزود: رسول خدا(ص) به منتهی درجه انسانیت رسید و از سوی پروردگار عالم به رسالت مبعوث و پیامبری خویش را با توصیه به خواندن آغاز کرد که نشانگر نیاز ما به خواندن و دانستن تحولاتی است که در اطراف ما می‌گذرد.
تنهایی پیامبر(ص) را شخصیت رحمت نامید که متأسفانه امروزه به نام او جنایات متعددی علیه بشریت صورت می‌گیرد و از همگان درخواست کرد به عنوان یک وظیفه نسبت به زدودن این غبار از چهره رسول مکرم اسلام‌( ص) اقدام کرده و چهره نورانی آن حضرت را به دنیا نشان دهند.
captcha