حاکمیت اخلاق در تبلیغات، نقش‌آفرینی در انتخابات را بیشتر خواهد کرد
کد خبر: 3594408
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۹

حاکمیت اخلاق در تبلیغات، نقش‌آفرینی در انتخابات را بیشتر خواهد کرد

گروه اجتماعی: معاون سیمای صدا و سیمای مرکز اردبیل گفت: مردم در صورتی که مشاهده کنند کاندیداهای مختلف نسبت به تخریب همدیگر تلاش کرده و از ابزار تهمت و افترا استفاده می‌کنند، قطعاً موجب دلزدگی آن‌ها خواهد شد و این موضوع بر مشارکت آن‌ها تأثیر منفی خواهد گذاشت.

محمدحسن پستی معاون سیمای صدا و سیمای مرکز اردبیل در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، با بیان اینکه اعتماد مردم به صدا و سیما سرمایه ارزشمندی است که با هیچ موضوع دیگری قابل مقایسه نیست، گفت: حتی به رغم انبوه رسانه‌های مجازی و فعالیت‌های گسترده شبکه‌های اجتماعی، سایت‌ها و شبکه‌های متعدد ماهواره‌ای هنوز اعتماد مخاطبان و کاربران به صدا و سیما کاهش نیافته است .
وی افزود: حتی به جرات می‌توان گفت در میان انبوه اخبار ضد و نقیض منتشره در فضای مجازی و مغرضانه شبکه‌های ماهواره‌ای این اعتماد بیشتر هم شده است .
معاون سیمای صدا و سیمای مرکز اردبیل ادامه داد: از طرفی ورود بی‌طرفانه صدا و سیما به مقوله انتخابات و همچنین نقش‌آفرینی در آماده‌سازی مخاطبان از وضعیت کاندیداها، پخش برنامه‌هایی نظیر مناظرات تلوزیونی کاندیداها سبب جلب توجه و اعتماد مردم به این رسانه شده است و این دستاورد در حضور و مشارکت بر سر صندوق‌های رای تاثیر مثبت خواهد داشت .
پستی با بیان اینکه آمیختگی فرهنگ ایرانی با عقاید اسلامی و شکل‌گیری رفتار شهروندی بر اساس آموزه‌های دینی سبب اخلاق مداری مردم کشور ما است، تصریح کرد: ایرانیان به این موضوع اخلاق و رفتار محترمانه و پرهیز از تهمت و افترا گرایش دارند و این موضوع را می‌توان در جای جای فرهنگ ایرانی و اسلامی مشاهده کرد.
مدیرمسئول و صاحب امتیاز ماهنامه مروج اردبیل تاکید کرد: بر این اساس در صورتی که مشاهده کنند کاندیداهای مختلف نسبت به تخریب همدیگر تلاش کرده و از ابزار تهمت و افترا استفاده می‌کنند، قطعا موجب دلزدگی آنها خواهد شد و این موضوع بر مشارکت آنها تاثیر منفی خواهد گذاشت و بالعکس اگر برداشت آنها از صفحه تبلیغات حاکمیت اخلاق و رفتار محترمانه باشد، رغبتشان را برای حضور و نقش‌آفرینی در انتخابات بیشتر خواهد کرد.
captcha