تلاش ایران در حمایت از روشندلان جهان اسلام ستودنی است
کد خبر: 3594600
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۵
قاری روشندل اندونزیایی:

تلاش ایران در حمایت از روشندلان جهان اسلام ستودنی است

گروه بین‌الملل: «محمد عرفان افندی»، قاری روشندل اندونزیایی، با تمجید از نقش ایران در حمایت از روشندلان جهان اسلام، مسابقات قرآن ایران را فرصت بسیار خوبی برای شکوفایی استعدادهای قرآنی روشندلان دانست.

تلاش ایران در حمایت از روشندلان جهان اسلام ستودنی است
«محمد عرفان افندی»، حافظ روشندل 28 ساله از اندونزی، در دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم روشندلان جهان اسلام که در مصلی امام خمینی(ره) تهران برگزار شد، شرکت کرد و با دیگر متسابقان روشندل در رشته قرائت به رقابت پرداخت.
این قاری روشندل در گفت‌‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی‌ قرآن(ایکنا) با بیان این مطلب که انس با قرآن کریم موجب پیشرفت، رشد و تعالی انسان در زندگی خواهد شد، گفت: قرآن، نوری است که انسان‌ها را به سوی رستگاری و سعادتمندی هدایت می‌کند. اگر جامعه‌ای به قرآن روی‌ آورد، مردم آن به موفقیت‌های بزرگی دست خواهند یافت.
وی تصریح کرد: اگر تمامی مسلمانان جهان تعالیم قرآنی را سرلوحه زندگانی خویش قرار دهند، بسیاری از مسائل و مشکلات حل خواهد شد. امروز بسیاری از بحران‌های جامعه بشری به دلیل دوری از قرآن کریم است. قرآن کتابی برای خواندن و عمل به دستورات آن در زندگی است. ای‌ کاش مسلمانان هنگام خواندن قرآن در آیات آن بیشتر اندیشه کنند.
محمد عرفان درباره چگونگی یادگیری قرآن کریم، گفت: 3 سال پیش یادگیری قرآن را آغاز کردم و هم اکنون نیز با تمام علاقه و اشتیاق به تقویت آن ادامه می‌دهم. تلاش می‌کنم که در رشته قرائت قرآن بهترین باشم. شیوه یادگیری من به ‌گونه‌ای است که علاوه بر الفبای بریل از شیوه گوش دادن به قاریان سرشناس جهان نیز استفاده می‌کنم.
این قاری روشندل با بیان این که برای حافظ کل قرآن شدن تلاش می‌کند، افزود: همیشه به خود می‌گویم که ای کاش آموزش قرآن به‌صورت حرفه‌ای را از سال‌‌ها قبل شروع کرده و بیشتر با آن انس می‌گرفتم. زیرا قرآن دنیایی مملو از معنویات را پیش روی هر انسانی قرار می‌دهد. این کتاب آسمانی به ما می‌آموزد که باید برای کسب علم و معرفت تلاش کرد. امیدوارم در سال‌های آتی این توانایی را کسب کرده باشم که به عنوان یک حافظ قرآن در مسابقات شرکت کنم.
وی با اشاره این موضوع که یکی از کلید‌های موفقیت، فایق آمدن بر مشکلات ناشی از معلولیت‌های جسمی است، تصریح کرد: انسانی می‌تواند است که در زندگی خویش به دنبال ایده‌های نوین برای پیشرفت باشد. معلولیت‌های جسمی نباید به عنوان یک محدودیت تلقی شود؛ زیرا در آن صورت نمی‌توان زمینه رشد و تعالی را فراهم کرد. برخی پیش از یادگیری قرآن به من می‌گفتند که این برای تو کار دشواری خواهد بود، اما من به حرف‌های آنان اعتنا نمی‌کردم و اکنون خرسندم که به نتایج خوبی دست یافته‌ام.
وی درباره چگونگی آموزش قرآن در مدارس اندونزی، گفت: دانش‌آموزان در مدارس اندونزی از دوره ابتدایی تا دوره دانشجویی و تحصیلات عالی، قرآن کریم را به عنوان یک کتاب درسی فرا می‌گیرند. اما به نظر من هنوز هم در اندونزی جای پیشرفت و فعالیت در حوزه قرآن وجود دارد.
محمد عرفان با بیان این که مسابقات قرآن ایران اولین تجربه او در سطح بین‌المللی است، گفت: به راستی که برگزاری مسابقات قرآن ویژه روشندلان آن هم در این سطح کار بسیار پسندیده‌ای است. در این مسابقات شاهد رقابت‌های خوبی در میان متسابقان بودیم که در نوع خود بسیار اهمیت دارد. از جمهوری اسلامی ایران به خاطر این فرصتی که در اختیار ما قرار داده است، صمیمانه تشکر می‌کنیم. تلاش این کشور در حمایت از روشندلان جهان اسلام ستودنی است.
وی در پایان این گفت‌وگو نیز با اشاره به اهمیت برگزاری مسابقات قرآن در تحکیم اتحاد و همدلی جهان اسلام، تأکید کرد: خداوند متعال در آیه 103 از سوره آل عمران می‌فرماید: «وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعًا وَلَا تَفَرَّقُوا...» (و همگي به ريسمان خدا ( قرآن و اسلام و هر گونه وسيله ارتباط ديگر) چنگ زنيد، و پراكنده نشويد!...). این آیه شریفه نشان می‌دهد که خداوند متعال در قرآن روی موضوع اتحاد تأکید داشته است. بنابراین ضروری است که همه کشورهای اسلامی برای اتحاد و همدلی میان مسلمانان تلاش کنند.

مرتضی کریمی
captcha