برشی از کتاب «انسان 250 ساله» درباره امام حسین(ع)
کد خبر: 3594621
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۶

برشی از کتاب «انسان 250 ساله» درباره امام حسین(ع)

گروه شبکه اجتماعی: برشی از کتاب «انسان 250 ساله» درباره امام حسین(ع) در کانال اندیشه اسلامی در قرآن منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، عنوان کتاب «انسان 250 ساله» برگرفته از کلام مقام معظم رهبری است و بیانگر نوع نگاه معظم‌له به زندگی سیاسی‌ ـ‌ مبارزاتی ائمه(ع) است. این کتاب شامل 17 فصل است که نحوه چینش عناوین فصل‌ها، به صورت ترتیبِ تاریخی زندگی ائمه از دوران پیامبر اعظم تا دوره امام جواد(ع)، امام هادی و امام عسکری است که بیانات مقام معظم رهبری درباره این سه امام بزرگوار در یک فصل ارائه شده است.
کانال اندیشه اسلامی در قرآن که به خلاصه کتاب‌های «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن»، «انسان 250 ساله» و «ولایت فقیه امام(ره)» اختصاص یافته، سخنان مقام معظم رهبری را شامل می‌شود. این کانال به مناسبت میلاد امام حسین(ع) برشی از کتاب «انسان 250 ساله» را منتشر کرده است که در ادامه می‌خوانید؛
خطراتی که اسلام را به عنوان يک پديده عزيز تهديد مي‌کند، از قبل از پديد آمدن و يا از آغاز پديد آمدنش از طرف پروردگار، پيش‌بينی شده است و وسيله مقابله با آن خطرات هم ملاحظه شده و در خود اسلام و در خود اين مجموعه، کار گذاشته شده است.
مثل يک بدن سالم، که خدای متعال قدرت دفاعی‌اش را در خود آن کار گذاشته است، يا مثل يک ماشين سالم، که مهندس و سازنده آن، وسيله تعميرش را با خود آن همراه کرده است. اسلام يک پديده است و مثل همه پديده‌ها، خطراتی آن را تهديد مي‌کند و وسيله‌ای برای مقابله لازم دارد. 
خدای متعال اين وسيله را، در خود اسلام گذاشت. اما آن خطر چيست؟ دو خطر عمده، اسلام را تهديد می‌کند که يکی خطر «دشمنان خارجی» و ديگری خطر «اضمحلال داخلی» است.
انسان مى‌تواند در حركت چند ماهه حضرت ابی عبدالله(ع)، از آن روزى که از مدينه خارج شد و به طرف مكه آمد، تا آن روزى كه در كربلا شربت گواراى شهادت نوشيد، بيش از صد درس مهم بشمارد. نخواستم بگویم هزارها درس، مى‌شود گفت هزارها درس هست. ممكن است هر اشاره آن بزرگوار، یک درس باشد؛ اما اينكه مى‌گويم بيش از صد درس، يعنى اگر ما بخواهيم اين کارها را مورد مداقه قرار دهيم، از آن مى‌شود صد عنوان و سرفصل به دست آورد كه هر كدام براى يک امت، براى يک تاريخ و يک كشور، براى تربيت خود و اداره جامعه و قرب به خدا، درس است.
برای پیوستن به کانال اندیشه اسلامی در قرآن اینجا کلیک کنید.
captcha