آغاز مسابقات قرآن ویژه دانشگاهیان در لبنان
کد خبر: 3595215
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۵

آغاز مسابقات قرآن ویژه دانشگاهیان در لبنان

گروه بین‌الملل: هفتمین دوره مسابقات حفظ و قرائت قرآن کریم ویژه دانشگاهیان موسوم به مسابقات جایزه شهید «سیدعباس موسوی» در لبنان آغاز شد.

آغاز مسابقات قرآن ویژه دانشگاهیان در لبنان
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری قاف، هفتمین دوره مسابقات حفظ و قرائت قرآن کریم جایزه «شهید سیدعباس موسوی»(دبیرکل سابق حزب‌الله لبنان) از دیروز، 11 اردیبهشت‌ماه در لبنان آغاز شد.
این مسابقات ویژه دانشگاهیان لبنان است و شرکت‌کنندگان در این رقابت‌ها در رشته‌های حفظ کامل قرآن کریم، حفظ 20 جزء قرآن و رشته تلاوت به شیوه تجویدی به رقابت می‌پردازند.
هفتمین دوره مسابقات حفظ و قرائت جایزه شهید «سیدعباس موسوی» با نظارت انجمن هدایت و ارشاد قرآن کریم لبنان و با همکاری انجمن اسلامی ـ فرهنگی «معارف» لبنان و بسیج آموزشی وابسته به مقاومت اسلامی لبنان برگزار می‌شود.
هدف از برگزاری این مسابقات، احیای سنت حفظ قرآن کریم در میان قشر دانشگاهیان، افزایش تعداد حافظان قرآن کریم در لبنان و ایجاد انگیزه میان دانشجویان برای حفظ قرآن است.
«سیدعباس موسوی»، روحانی شیعه لبنانی بود. وی سال‌های اول زندگیش در کنار نیروهای فلسطینی با اسرائیل جنگید و وقتی برای تحصیل به عراق رفت با رژیم بعث به مقابله برخاست و هنگامی که به لبنان برگشت با تشکیل حزب‌الله به‌صورتی جدی‌تر وارد نبرد با اسرائیل شد. وی متأثر از اندیشه‌های شهید سیدمحمدباقر صدر و امام خمینی(ره) بود و برای دیدار با وی در سال ۱۹۷۹میلادی به ایران آمد. ایشان در سال ۱۹۹۱میلادی به عنوان دبیرکل حزب‌الله لبنان انتخاب شد و در ۱۶ فوریه ۱۹۹۲میلادی به شهادت رسید.
captcha