400 هزار اراکی واجد شرایط رأی دادن هستند
کد خبر: 3595636
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۳
بختیاری تشریح کرد:

400 هزار اراکی واجد شرایط رأی دادن هستند

گروه سیاسی: فرماندار اراک گفت: در شهرستان اراک حدود 400 هزار نفر واجد شرایط رأی دادن هستند، 297 شعبه اخذ رأی در نظر گرفته شده که در هر شعبه به‌طور متوسط 22 نفر در امر برگزاری انتخابات مشارکت دارند و آرا را شمارش خواهند کرد.

حسین بختیاری، فرماندار اراک، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، با اشاره به برگزاری انتخابات شورای اسلامی شهر و ریاست جمهوری گفت: بالغ بر 7 هزار نفر در شهر اراک برای برگزاری انتخابات مشارکت خواهند داشت که در قالب کمیته‌های اجرایی، نظارت، بازرسی  نیروهای انتظامی و پشتیبانی فعالیت خواهند کرد.
وی گفت: برنامه‌ریزی جهت چیدمان نیروهای پای صندوق رأی صورت گرفته و قرار است آموزش‌هایی به ناظرین شعب اخذ رأی داده شود، در کنار این فعالیت‌ها اعلام آمادگی کردیم که نشست‌های انتخاباتی در شهر اراک برگزار شود و طبق قانون امنیت کامل سخنرانان انتخاباتی را تأمین می‌کنیم، تأکید شده سخنرانان خطوط قرمز نظام اسلامی را رعایت کنند.
بختیاری تصریح کرد: این دوره با توجه به اینکه تبلیغات نامزدها در فضای مجازی صورت می‌گیرد احتمالاً میزان پوستر و بروشورهای تبلیغاتی نسبت به دوره‌های قبل کاهش می‌یابد و همین امر از زشت شدن فضا شهر جلوگیری می‌کند. برای نظارت بر تخلف‌های انتخاباتی در فضای مجازی کمیسیونی در دادگستری استان زیر نظر حجت‌الاسلام عبداللهی، رئیس دادگستری استان و اعضاء تشکیل شده است و قرار شد مدیران گروه‌ها، کانال‌های تلگرام و صفحات اینستاگرام  نامزدهای شورای شهر و ریاست جمهوری، آدرس کانال و گروه را در سامانه شامد به نشانی samandehi.ir ثبت کنند و این کمسیون با کسانی که خلاف قوانین انتخاباتی عمل کنند برخورد خواهد کرد. در صورت عدم ثبت نیز فعالیت کانال یا گروه غیر مجاز بوده و با آن برخورد می‌شود.
وی گفت: افرادی می توانند در شورای شهر اراک حضور داشته باشند که دارای تخصص و تحصیلات شهری و عمرانی باشند زیرا وظیفه اصلی شورای اسلامی شهر صرفاً عمران نیست، طبق اصل 100 قانون اساسی مسائل فرهنگی، آموزشی، مدیریتی، ورزشی، اجتماعی و... در شورا مطرح می‌شود و نباید شورای اسلامی شهر فقط شورای شهرداری باشد بلکه تمام مشکلات شهری در این شورا بیان می‌شود.
فرماندار اراک در پایان بیان کرد: در شهرستان اراک حدود 400 هزار نفر واجد شرایط رأی دادن هستند، 297 شعبه اخذ رأی در نظر گرفته شده که در هر شعبه به طور متوسط 22 نفر در امر برگزاری انتخابات مشارکت دارند و آرا را شمارش خواهند کرد.
captcha