بهره‌گیری از آثار مطهری برای مقابله با تهاجم دشمن
کد خبر: 3596065
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵

بهره‌گیری از آثار مطهری برای مقابله با تهاجم دشمن

گروه فعالیت‌های قرآنی: عضو هیئت علمی دانشکده الهیات دانشگاه فردوسی با بیان اینکه امروزه تهاجم، از نوع تهاجم نرم است، گفت: باید در هر زمانی از مطالعه آثار شهید مطهری برای پاسخ به شبهات و سرکوب تهاجم‌ها نسبت به اسلام و قرآن استفاده کنیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، محمدصادق علمی، عضو هیئت علمی دانشکده الهیات دانشگاه فردوسی و رئیس هیئت مدیره جامعه قاریان قرآن مشهد، در مراسم تجلیل از پیشکسوتان قرآنی مشهد که شامگاه 13 اردیبهشت ماه در فرهنگسرای قرآن و عترت برگزار شد در رابطه با نقش محوری کتاب‌های شهید مطهری در راستای مقابله با تهاجم به قرآن، بیان کرد: شاید هیچ‌گاه قرآن مانند امروز مورد تهاجم قرار نگرفته‌ باشد، مسلما در جهان امروز، هیچ امری برای قرآنیان مهم‌تر از دفاع از کلام خدا، نیست و یک راه بسیار کارآمد، برای دفاع، مطالعه آثار شهید مطهری است.
عضو هیئت علمی دانشکده الهیات دانشگاه فردوسی افزود: امروز در سایت‌ها، شبکه‌ها و فضاهای مجازی تهاجم‌های هولناکی نسبت به قرآن می‌شود و تمام دستورات خداوند مورد تهاجم جدی قرار گرفته‌است که در این راستا باید در هر شرایطی از کتاب‌های شهید مطهری استفاده کنیم.
وی با بیان اینکه با وجود اینکه 40 یا 50 سال از تألیف این کتب می‌گذرد اما، هنوز هم به بسیاری از سوالات پاسخ صریح می‌دهد، ادامه داد: در گذشته با آتش زدن قرآن، این کتاب مقدس را مورد تهاجم قرار می‌دادند، اما با گذر زمان منافقان این عمل را احمقانه دانستند.
بهره‌گیری از آثار مطهری برای مقابله با تهاجم های دشمن
رئیس هیئت مدیره جامعه قاریان قرآن مشهد با بیان اینکه امروزه تهاجم، از نوع تهاجم نرم است، گفت: باید از هر زمانی برای مطالعه آثار شهید مطهری استفاده کنیم، تا بتوانیم درصد بیشتری از تهاجم‌ها را سرکوب کنیم.
علمی همچنین ابراز کرد: در ذهن نسل جوان شبهاتی پیش آمده‌ بود که، عرب‌ها در زمان‌های گذشته به ایران هجوم آوردند و با زور ایرانیان را مسلمان کردند، جواب این شبهات در کتاب خدمات مقابل ایران و اسلام، شهید مطهری موجود است.
آثار مطهری؛ زلزله‌ای به‌جان دشمنان
عضو هیئت علمی دانشکده الهیات دانشگاه فردوسی اضافه کرد: دشمنان ما از آثار شهید مطهری می‌هراسند و در شبکه‌های مجازی جهت‌گیری‌های منفی، نسبت به آثار این بزرگوار شده‌ است و مطهری را عنصری ناپاک خوانده‌اند.
وی در پایان اظهار کرد: ما نباید بگذاریم آثار این شخصیت بزرگ، به وسیله دشمنان به دست فراموشی سپرده‌ شود، زیرا هیچ خدمت و بزرگ‌‌داشتی برای آیت‌الله مطهری مهمتر از این نیست که، ما معلمان قرآن با خون این شهید پیمان ببندیم «که ای شهید جاوید از این پس آثارت را مطالعه می‌کنیم».
captcha