فراخوان اولین «جشنواره ملی دانشجویی عهد» آغاز می‌شود
کد خبر: 3596643
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۷
18 اردیبهشت؛

فراخوان اولین «جشنواره ملی دانشجویی عهد» آغاز می‌شود

گروه اجتماعی: معاون فرهنگی دانشگاه قم، گفت: شروع جشنواره و اعلام فراخوان متبرک به اعیاد شعبانیه و در روز میلاد حضرت علی اکبر(ع) در روز دوشنبه 18 اردیبهشت ماه طی مراسمی در دانشگاه قم خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از قم، رضا نوروزی 16 اردیبهشت در جمع خبرنگاران در خصوص «جشنواره ملی دانشجویی عهد» با بیان اینکه دانشجویان اهل وادی فرهنگ و هنر مخاطب این جشنواره هستند، افزود: از اهداف مهم برگزاری جشنواره عهد سوق دادن علوم دریافتی در دانشگاه به سوی مسئله مهدویت بوده است.
وی در ادامه به اهداف برگزاری جشنواره اشاره کرد و گفت: پویا کردن دانشجویان در راستای اینکه اعتقادات دینی آنها در علمشان راه پیدا کند و از علمشان در مسیر اعتقادات و باورهای دینیشان بهره ببرند از دیگر اهداف اساسی برگزارکنددگان جشنواره ادبی و هنری عهد بوده است.
 معاون فرهنگی دانشگاه قم با بیان اینکه فراخوان جشنواره ملی دانشجویی عهد در سه رشته شعر، داستان و نمایشنامه با محوریت موضوع مهدویت منتشر خواهد شد، افزود: امروز در جامعه درگیری سختی میان سبک زندگی غربی و سبک زندگی اسلامی در جریان است، لذا با توجه به اینکه امروزه غرب با بهره گیری از ادبیات و هنر تلاش در به ابتذال کشیدن انسان دارد و از سویی تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر استفاده از هنر در ارائه سبک زندگی دینی به آحاد جامعه؛ جشنواره عهد سعی دارد با استفاده از هنر در فضای دانشجویی که جوانان را شامل می شود در همه گیر کردن اعتقادات دینی قدم بردارد.
نوروزی با بیان اینکه برنامه ریزی ها برای برگزاری سالانه جشنواره عهد صورت گرفته و در برنامه است که در آینده به صورت جشنواره دانشگاهیان اجرا شود، اظهار داشت: شروع جشنواره و اعلام فراخوان متبرک به اعیاد شعبانیه و در روز میلاد حضرت علی اکبر(ع) در روز دوشنبه 18اردیبهشت ماه طی مراسمی در دانشگاه قم خواهد بود.
وی در خصوص جدول زمانی و نحوه ارسال آثار گفت: مهلت ارسال آثار از زمان اعلام فراخوان تا 4 تیرماه می باشد و اختتامیه جشنواره عهد همزمان با آغاز امامت صاحب الزمان(عج) 3شنبه 7 آذرماه برگزار خواهد شد، ارسال آثار از طریق ایمیل به دبیرخانه جشنواره صورت می‌گیرد و آدرس کانال تلگرامی جشنواره جهت اطلاع رسانی و پاسخ به سوالات اعلام خواهد شد.
معاون فرهنگی دانشگاه قم در خصوص داوری آثار ارسالی به جشنواره عنوان کرد: آثار در بخش داستان توسط انجمن داستان استان و نمایشنامه ها توسط انجمن نمایش استان داوری می شوند و در بخش شعر آثار دریافتی توسط اساتید آقایان محمدعلی مجاهدی، مهدی حسینی و احمد علوی قضاوت خواهند شد.
گفتنی است «جشنواره ملی دانشجویی عهد» به همت معاونت فرهنگی مسجد مقدس جمکران با همکاری دانشگاه قم در سه بخش نمایشنامه نویسی، شعر و داستان کوتاه برگزار خواهد شد.
captcha