ما مربی‌های قرآن، عادت به کمبود امکانات داریم
کد خبر: 3597176
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۹

ما مربی‌های قرآن، عادت به کمبود امکانات داریم

گروه فعالیت‌های قرآنی: مربی تجوید و قرائت قرآن مرکز جامعة‌القرآن شهرستان زاهدان گفت: استفاده از امکانات جدید به میزان زیادی می‌تواند کیفیت آموزش را ارتقاء بدهد؛ وسایل کمک آموزشی خصوصاً برای آموزش کودکان و تشویق بیشتر آن‌ها، خیلی مؤثر است، ولی ما مربی‌های قرآن همیشه عادت به کمبود امکانات داریم.

نجمه سادات بابایی‌حسینی، مربی تجوید و قرائت قرآن مرکز جامعة‌القرآن شهرستان زاهدان، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان و بلوچستان، گفت: مربی‌های قرآن همیشه تلاش کرده‌اند که خود را با حداقل امکانات وفق دهند و بتوانند با کمترین امکانات، بیشترین بازدهی را داشته باشند.
وی بیان کرد: استان سیستان و بلوچستان از لحاظ امکانات آموزشی در سطح پایینی است، اما در تمام این سال‌ها، علی‌رغم همه مشکلات، الحمدلله موفقیت‌های خوبی در سطح منطقه و حتی کشور داشته است.
مربی قرآن شهرستان زاهدان ادامه داد: استفاده از امکانات جدید به میزان زیادی می‌تواند کیفیت آموزش را ارتقاء بدهد؛ وسایل کمک آموزشی خصوصاً برای آموزش کودکان و تشویق بیشتر آن‌ها، خیلی مؤثر است، ولی ما مربی‌های قرآن همیشه عادت به کمبود امکانات داریم.
وی اظهار کرد: در گذشته شاید نیاز چندانی به این امکانات نبود؛ بچه‌ها خیلی راحت‌تر تشویق می‌شدند، اما نسل جدید متفاوت است و برای تشویق آن‌ها مجبوریم از امکانات و وسایل جدید بهره ببریم.
ما مربی‌های قرآن، عادت به کمبود امکانات داریم
بابایی‌حسینی با بیان اینکه 23 سال است که تجوید و قرائت قرآن را تدریس می‌کند، افزود: به عنوان یک مربی قرآن، همیشه سعی کرده‌ام بچه‌ها را با قرآن مأنوس کنم، چون بچه‌ای که با قرآن انس گرفت، سال‌های سال هم که بگذرد، علاقه‌اش از بین نمی‌رود.
وی با اشاره به اهمیت نقش مربی در کیفیت آموزش، بیان کرد: مربیان ما باید سطح علمی خود را بالا ببرند؛ باید برنامه‌های تربیت مربی در استان بیشتر برگزار شود تا مربیان بیشتری بتوانند بهره‌مند شوند.
این مربی قرآن ادامه داد: یک مربی قرآن، علاوه بر اینکه باید از نظر علمی در سطح بالایی باشد، باید با علاقه و خلاقیت، روش‌های مختلف آموزشی را استفاده کند و تمام تلاشش این باشد که قرآن‌آموزان با قرآن انس بگیرند.
بابایی‌حسینی عنوان کرد: من در تمام زندگی‌ام، برکت قرآن را دیده‌ام و ایمان دارم که اگر کسی برای قرآن کار کند و هدفش خدمت به قرآن باشد، حتماً موفق خواهد شد.
ما مربی‌های قرآن، عادت به کمبود امکانات داریم
captcha