پیام استاندار خراسان شمالی به‌مناسبت روز جوان
کد خبر: 3597324
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۳

پیام استاندار خراسان شمالی به‌مناسبت روز جوان

گروه معارف: استاندار خراسان شمالی با صدور پیامی یازدهم شعبان سالروز ولادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان را تبریک گفت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی متن پیام به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
جوانی، دوران درخشندگی و بالندگی  و ارزشمندترین هدیه ای است که دست روزگار تنها یک بار فرصت بهره گیری از آن را به آدمی می بخشد. نشاط و شادابی،تحرک و قدرت و انگیزه های بلند رویش و پویش، ره آورد بوستان جوانی است و جوانان با قدر دانستن این فرصت، ره توشه ای از علم و حکمت و مکنت برای پس انداز سال های دیگر عمر خود فراهم می کنند .
بنیانگذار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) جوانان را نقطه امید  و پاسدار مکتب اسلام و قرآن معرفی  و آنها را ذخیره های عزت و اقتدار کشور تلقی می کردند.مقام معظم رهبری (مدظله العالی) نیز جوانان را محور حرکت هر جامعه می دانند و می فرمایند: اگر حرکت انقلابی و قیام سیاسی باشد، جوانان جلوتر از دیگران در صحه اند.
بدون تردید توسعه پایدار در هرکشوری از مسیر توسعه سرمایه اجتماعی نسل جوان و ارتقا سطح مهارتهای جوانان، افزایش اعتماد متقابل بین مسئولان و جوانان و مشارکت آنان در تمامی عرصه های توسعه و پیشرفت کشور امکان پذیر است .
جوانان غیور ایران اسلامی نیز در هر دوره از زمان بنا به نیاز ،مشارکت اجتماعی خود را به رخ جهانیان کشیده اند.نقش موثرآنها در پیروزی انقلاب اسلامی، حضور فعال  آنها در 8 سال دفاع مقدس و در حال حاضر نیزبا حمایتهای بی دریغ دولت تدبیر و امید درکسب موفقیتهای بیشمار در عرصه های علمی ، زمینه ساز افتخارات روز افزونی برای کشور شده اند.
اینجانب یازدهم شعبان سالروز ولادت حضرت علی اکبر(ع) شهید جوان حماسه عاشورا و فرزند با فضیلتِ سید الشهدا (ع) و روز "جوان" را به همه جوانان این مرز و بوم و بویژه جوانان عزیز استان خراسان شمالی تبریک  و تهنیت عرض نموده وموفقیت و بهروزی آنها را در مسیر رشد و اعتلای روز افزون نظام مقدس جمهوری اسلامی از خداوند متعال مسئلت می نمایم.
محمد رضا صالحی
استاندار خراسان شمالی
captcha