مساجد، برای ترویج فرهنگ مهدویت، گام‌های اساسی‌تری بردارند
کد خبر: 3597598
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۶

مساجد، برای ترویج فرهنگ مهدویت، گام‌های اساسی‌تری بردارند

امام جماعت مسجد صاحب الزمان (عج) با اشاره به اینکه هیچ مرکزی همانند مساجد نمی‌تواند در حوزه مهدویت برنامه‌ریزی داشته باشد، گفت: تشکیل کانون‌های مهدویت و انتظار و ایجاد حلقه‌های تفسیر قرآن در مساجد بسیار ضروری هستند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شبستان نوشت: حجت‌الاسلام سید جعفر طباطبایی با اشاره به اینکه با تمسک به مساجد می‌توان از پیرایه‌های دنیوی به دور ماند، گفت: در صورتی که مساجد در راستای معرفی و فرهنگ‌سازی موضوع مهدویت تلاش کنند، مردم شناخت بهتری نسبت به امام عصر (عج) پیدا خواهند کرد.
وی با اشاره به اینکه هیچ مرکزی همانند مساجد نمی‌تواند در عرصه مهدویت برنامه‌ریزی داشته باشد، اظهار کرد: تاريخ مسجد با تاريخ دين اسلام گره خورده است، از شروع بعثت نبي مكرم اسلام (ص) برنامه‌ریزی‌ها و فعاليت‌های جامعه اسلامی از مساجد آغاز شد و این خانه‌های خدا به عنوان پايگاه عبادت او، جهاد فكري و تعليم و تعلم معارف اسلامي و همچنين تجمع نيروهاي رزمنده و اعزام آنان به جبهه و جهاد و مركز وحدت مسلمين و نمايش روح وحدت و يكپارچگي به دشمنان اسلام مورد استفاده قرار گرفتند.
امام جماعت مسجد صاحب‌الزمان (عج) بیان کرد: در عصر غيبت حضرت ولی‌عصر (عج) مساجد با اينكه تمامی وظايفی که در صدر اسلام بر عهده داشته‌اند را انجام می‌دهند، يك وظيفه مهم ديگري هم دارند و آن زمينه‌سازي برای ظهور امام زمان (عج) است.
طباطبایی گفت: مؤمنان همه روزه با حضور در مساجد؛ اين كانون‌های مقدس و به پا داشتن فريضه نماز در صفوفي منظم، پيوستگي و همبستگي خويش را به نمايش مي‌گذارند و جامعه اسلامي را براي ظهور ولي عصر (عج) آماده مي‌کنند.
وی خاطر نشان کرد: علاوه بر این، مساجد برای فرهنگسازی موضوع مهدویت باید گام‌های اساسی‌تری بردارند، از جمله اینکه، در آن‌ها شبهات و آسیب‌های موجود پیرامون بحث مهدویت برای مردم بیان شوند.
امام جماعت مسجد صاحب‌الزمان (عج) ادامه داد: انسان‌هاي مؤمن، مخلص، با تقوا و پرهيزگار از سربازان مخلص امام زمان (عج) هستند كه در مسجد پرورش يافته‌اند و در آن به درجه اخلاص رسيده‌اند، بنابراین این افراد باید برای آشنا کردن دیگر افراد با فرهنگ مهدویت هم برنامه‌ریزی کنند.
طباطبایی با بیان اینکه متأسفانه در حال حاضر، مساجد صرفا هنگام اقامه نماز باز هستند و این کافی نیست، خاطر نشان کرد: چرا که آن‌ها باید در تمام ساعات روز و شب فعال باشند تا مردم برای فراگیری معارف دینی به این مراکز رجوع کنند.
وی ادامه داد: تشکیل کانون‌های دینی و مهدویت و انتظار و ایجاد حلقه‌های تفسیر قرآن در مساجد بسیار ضروری است، زیرا در این خانه‌های خدا دل‌ها آماده دریافت معارف الهی می‌شوند و اگر این مقدمات در مساجد فراهم شوند می‌توانیم ادعا کنیم که در جهت مولفه‌های عصر ظهور حرکت کرده‌ایم.
امام جماعت مسجد صاحب‌الزمان (عج) اظهار کرد: در عصر ظهور، تنها اماکنی که نسبت به سایر محیط‌ها سالم می‌مانند، محیط مقدس مساجد هستند و اگر کسی بخواهد در این عصر، دین خود را حفظ و ایمان خود را تقویت کند و به درجه یقین برساند در این بناها میسر می‌شود.
طباطبایی گفت: به اعتقاد من تحولات وسیعی در عصر ظهور در مساجد انجام می‌شود، از یک طرف با بدعت‌ها و خرافات در مساجد برخورد می‌شود و مساجد ضرارگونه تخریب می‌شوند و از طرف دیگر، دیگر مساجد توسعه فیزیکی یافته و بر معنویات آن‌ها افزوده می شود و به مراکز تعلیم و تعلم و دانشگاه علوم قرآنی تبدیل می‌شوند.
captcha