تحقق 25 درصدی بانک بین‌المللی پژوهش قرآن و طب تا پایان سال
کد خبر: 3597957
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۲
صالحی عنوان کرد:

تحقق 25 درصدی بانک بین‌المللی پژوهش قرآن و طب تا پایان سال

گروه سلامت: رئیس اداره پژوهش مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت با اشاره به طرح راه‌اندازی بانک بین‌المللی پژوهش‌های قرآن و طب از راه‌اندازی 25 درصد این طرح تا پایان سال جاری خبر داد.

مهدی صالحی، رئیس اداره پژوهش مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به برنامه راه‌اندازی بانک دیجیتال پژوهش‌های بین‌المللی قرآن و طب اظهار کرد: درصدد هستیم ۲۵ درصد طرح ایجاد بانک جامع اطلاعاتی را که جزء رئوس محوری برنامه عملیاتی اداره پژوهش مرکز قرآن و عترت است را تا پایان سال۹۶ محقق سازیم.

صالحی برگزاری کارگاه آموزش روش تحقیق در قرآن و سلامت و همچنین انجام پژوهش‌های میان رشته‌ای قرآن و عترت و سلامت را از دیگر فعالیت‌های برنامه‌های عملیاتی اداره پژوهش مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت برای سال ۹۶ ذکر کرد و گفت: این طرح‌ها به ترتیب می‌بایست تا پایان سال۹۶ به ترتیب ۱۰ و ۱۵ درصد مورد اجرا قرار گیرد.

رئیس اداره پژوهش مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت با تأکید بر حمایت از همایش‌های ملی میان رشته‌ای قرآن و سلامت عنوان کرد: یکی از برنامه‌های اصلی ما در بدنه قرآن و عترت وزارت بهداشت بحث پشتیبانی و حمایت از جشنواره‌های ملی میان رشته‌ای قرآن، عترت و سلامت است که در این راستا از 2 سال قبل این کار را آغاز کرده‌ایم و امیدواریم در سال 96 نیز این حمایت‌ها ادامه پیداکند.

صالحی تاکید کرد: اگر بخواهیم یک فعالیت محوری، شاخص و متمایز را برای کار قرآنی در یک مجموعه اداری یا وزارتخانه تعریف کنیم بی شک باید به بحث پژوهش‌های میان رشته‌ای قرآن و سلامت اشاره کنیم که از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی با اشاره به طراحی و تدوین برنامه‌های عملیاتی مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت اداره پژوهش این مرکز تصریح کرد: بر پایه برنامه‌های عملیاتی می‌توان برنامه‌ریزی‌های دقیق‌تری برای رسیدن به نتیجه انجام داد.

صالحی با اشاره به برگزاری بیست و دومین جشنواره قرآن و عترت در تیرماه امسال به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز خاطرنشان کرد: این جشنواره فرصتی برای استعدادیابی دانشجویان علوم پزشکی در عرصه پژوهش و تحقیقات حوزه قرآنی است.

captcha