مایل به برگزاری همایش کارآفرینان اسلامی در ایران هستیم
کد خبر: 3598502
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۹
عبدالمهیمن مانسی در گفت‌و‌گو با ایکنا:

مایل به برگزاری همایش کارآفرینان اسلامی در ایران هستیم

گروه بین‌الملل: دبیر دومین همایش و نمایشگاه بین‌المللی کارآفرینان اسلامی در مالزی گفت: در صورت وجود شرکتی ایرانی به عنوان حامی مالی می‌توانیم این همایش را در ایران نیز برگزار کنیم.

مایل به برگزاری همایش کارآفرینان اسلامی در ایران هستیم
عبدالمهیمن محمد سید مانسی، دبیر دومین همایش و نمایشگاه بین‌المللی کارآفرینان اسلامی در مالزی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) اظهار کرد: این همایش تنها همایش بین‌المللی با موضوع کارآفرینان اسلامی است که نخستین دوره آن در دبی برگزار شد و اکنون دومین دوره آن را در کوالالامپور، پایتخت مالزی شاهد هستیم.
وی افزود: در جهان هیچ همایشی وجود ندارد که بر مسئله اقتصاد اسلامی از بُعد کارآفرینان مسلمان تمرکز داشته باشد و در همایش کوالالامپور کارآفرینان موفق از بخش‌های مختلف جهان اسلام گرد هم آمده‌اند.
عبدالمهیمن مانسی با اشاره به حضور کشورهای مختلف جهان در این همایش تصریح کرد: کشورهای زیادی در این رویداد بین‌المللی حضور دارند که از آن جمله ایران، لیبی، اندونزی، مالزی، سنگاپور، مصر، عربستان، امارات، انگلیس، آمریکا و هند هستند.
همکاری خوب مرکز رشد فناوری‌های قرآنی در همایش
دبیر دومین همایش بین‌المللی کارآفرینان اسلامی در مالزی در ادامه همکاری مرکز رشد و شکوفایی فناوری‌ها و هنر قرآنی در این همایش را مورد توجه قرار داد و گفت: این مرکز همکاری بسیار خوبی با ما داشت و امیدواریم که این همکاری در سومین دوره همایش نیز ادامه داشته باشد و دیگر نهادها و مؤسسات ایرانی نیز در برگزاری چنین همایشی با ما همکاری کنند.
تمایل به برگزاری همایش کارآفرینان اسلامی در ایران
وی با بیان این‌که در نظر داریم سومین دوره همایش را هم در مالزی برگزار کنیم، درباره احتمال برگزاری این همایش در ایران گفت: ما به برگزاری این رویداد بین‌المللی در ایران تمایل داریم و امیدواریم که این مسئله محقق شود و این بستگی به حمایت شرکت‌های ایرانی(اسپانسر ایرانی) دارد و اگر در ایران حامی مالی داشته باشیم، می‌توانیم در این زمینه رایزنی کرده و ایران می‌تواند میزبان این همایش در آینده باشد.
ضرورت تقویت تعامل کارآفرینان و ایده‌پردازان مسلمان
عبدالمهیمن مانسی با تأکید بر ضرورت تقویت تعامل بین کارآفرینان و ایده‌پردازان مسلمان اظهار کرد: یکی از راه‌کارهای تحقق این هدف این است که چنین همایش‌هایی را بیشتر برگزار کنیم و از کارآفرینان و بنگاه‌های کوچک و متوسط بیشتر حمایت و صاحبان کسب‌وکارهای خرد و متوسط را شناسایی کنیم و فضای مناسب را در اختیار آنان قرار دهیم تا سرمایه‌گذاران بزرگ را بشناسند و برای توسعه ایده‌هایشان از حمایت آنان بهره‌مند شوند.
مانسی در ادامه تأسیس مؤسسات قرآنی فعال در زمینه کارآفرینی اسلامی را اقدامی مناسب دانست و گفت ما همواره از چنین مؤسساتی حمایت کرده و حامی آن‌ها بوده‌ایم.
دبیر دومین همایش و نمایشگاه بین‌المللی کارآفرینان اسلامی در مالزی در پایان با اشاره به نقش مسلمانان در توسعه اقتصاد اسلامی افزود: مسلمانان باید در این زمینه فعال باشند؛ این در حالی است که غیرمسلمانان بیش از مسلمانان در این عرصه وارد شده‌اند و فعالیت دارند؛ بسیاری از مسلمانان به مشارکت در پروژه‌های اقتصادی اسلامی توجه ندارند؛ در حالی که باید بر عکس باشد و مسلمانان بیشتر از غیرمسلمانان در اقتصاد اسلامی سهم داشته و فعالیت‌های تأثیرگذاری در این زمینه انجام دهند.
یادآور می‌شود، دومین همایش و نمایشگاه بین‌المللی کارآفرینان اسلامی امروز، ۲۱ اردیبهشت ماه با همکاری مرکز رشد فناوری‌ها و هنر قرآنی جهاد دانشگاهی ایران در کوالالامپور، پایتخت مالزی، برگزار شد.

captcha