آمادگی موزه انقلاب اسلامی برای انعکاس ایثارگری‌های ارامنه در دفاع مقدس
کد خبر: 3598823
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۲

آمادگی موزه انقلاب اسلامی برای انعکاس ایثارگری‌های ارامنه در دفاع مقدس

گروه جهاد و حماسه: در جلسه مشترک موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و شورای خلیفه‌گری ارامنه در تهران بر همکاری بیشتر درباره انعکاس ایثارگری‌ها و فداکاری جامعه ارامنه در دوران دفاع مقدس تأکید شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روابط عمومی موزه دفاع مقدس، سردار جواد خضرایی مشاور شهردار تهران و مدیر عامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در جلسه مشترک موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و شورای خلیفه‌گری ارامنه در تهران گفت: موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با هدف انعکاس رشادت‌ها و ایثارگری‌ها و انتقال ارزش‌ها و معارف دوران دفاع مقدس به نسل‌های کنونی و بعدی ایجاد شده است و از آنجایی که ادیان توحیدی در دفاع از وطن در دوران 8 سال دفاع مقدس حضور داشته‌اند، این امکان وجود دارد که آثار مربوط به حضور ایثارگرانه آنها به ویژه شهدای ارامنه در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گیرد.

وی افزود: در موزه حدود 70 اثر مربوط به شهدای ارامنه و 2 نمایشگر حاوی اطلاعات شهدای ارامنه وجود دارد که البته آثار با همکاری شورای خلیفه‌گری جمع‌آوری شده است.

سردار خضرایی تصریح کرد: با توجه به این که حضور ارامنه ایران در دفاع از کشور پر رنگ بوده است؛ این امکان وجود دارد تا هر آنچه مربوط به انعکاس ایثارگری آنها باشد در موزه به معرض نمایش گذاشته شود.

مشاور شهردار تهران تصریح کرد: همکاری فی مابین می‌تواند در زمینه‌های متعدد از جمله چاپ کتاب خاطرات، مراسم تجلیل از خانواده‌ها شهدا، ساخت انیمیشن برای توفیق حضور رزمندگان ارامنه، برگزاری کارگاه‌های هنری و برگزاری جلسات احصاء تاریخ شفاهی و هر گونه اقدامی باشد که بتواند حضور آنها را در دفاع مقدس به جامعه منتقل کند.

در این جلسه مقرر شد در اسرع وقت و با حضور نمایندگانی از دو مجموعه نسبت به تعیین مصادیق همکاری و جدول زمان‌بندی اجرا اقدام شود. 

captcha