حوادث نامناسبی در مناظرات انتخابات رخ داد
کد خبر: 3599009
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۵
آیت‌الله هادوی تهرانی:

حوادث نامناسبی در مناظرات انتخابات رخ داد

گروه حوزه‌های علمیه: آیت‌الله هادوی تهرانی با بیان اینکه برخی سخنان حتی اگر مشکل شرعی هم نداشته باشد نباید گفته شود گفت: حوادث نامناسبی در مناظرات انتخابات رخ داد و حرف‌هایی که نباید گفته می‌شد زده شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) آیت‌الله مهدی هادوی تهرانی امروز 23 اردیبهشت ماه در ادامه تفسیر سوره مبارکه انبیاء با تبریک میلاد با سعادت امام مهدی(عج) و با بیان اینکه بزرگترین عیدی، رسیدن به معرفت و حقیقت است گفت: خداوند در ادامه آیات فرمود من تنها رب این امت واحده هستم اما خود این امت، میان خودشان تفرقه ایجاد کرده و برخی مومن و برخی کافر شدند و بدانید بازگشت همه شما به سوی ما است.
این استاد تفسیر با بیان اینکه علم با ایمان تفاوت دارد و ممکن است ما خیلی چیزها را بدانیم ولی باور نداشته باشیم تصریح کرد: علامت ایمان، عملی است که انجام می‌دهیم مثل اینکه ما به معاد علم داریم ولو ایمان به آن نداشته باشیم از این رو ممکن است معلم توحید بدون ایمان از دنیا برود.
وی افزود: ممکن است کسی کارهای خوبی بکند ولی برای دنیای خود و از روی ریا و بدون اخلاص انجام شود ولی قرآن فرموده است که اگر منشا عمل صالح، ایمان و باور بود خداوند این سعی او را پوشیده نخواهد داشت و بدون پاداش نمی‌ماند.
 آیت‌الله هادوی تهرانی بیان کرد: عملی که با ایمان همراه باشد حتما ماندگار است هر چند دنیای مادی ما دنیای بروز و ماده است و متاسفانه ما هم مبتلا به این مسایل هستیم.
وی با اشاره به انتخابات و حوادث نامناسب و حرف‌هایی که نباید گفته می‌شد افزود: اگر گفتن برخی حرف‌ها شرعا هم مشکلی نداشت که خیلی از آن‌ها دارد قطعا آثار وضعی مناسبی برای ما نخواهد داشت.
این استاد حوزه همچنین در تفسیر سوره مبارکه مومنون و آیه107 این سوره گفت: جماعت جهنمی می‌گویند خدایا ما را از این مکان بیرون بیاور اما خداوند با تعبیر «اخسئوا» آنان را تحقیر و درخواست آنان را رد می‌کند و سرنوشت آنان نیز این است که زبانه آتش بر صورت آنان می خورد و لب‌هایشان شکافته می‌شود.
وی با اشاره به تمسخر مومنان از سوی کافران در دنیا و تهمت‌هایی مانند جنون که به انبیاء می‌زدند افزود: همین تمسخر سبب شده است تا یاد خداوند از دل آنان بیرون برود از این رو انسان اگر اهل معرفت را دید و چیزی نفهمید حداقل این است که سکوت کند و بگوید چیزی نفهمیدم ولی مسخره نباید بکند همان طور که امام فرمودند اگر مقاماتی از کسی دیدید تکذیب نکنید زیرا سبب حجاب است.
وی با بیان اینکه این تمسخر مومنان خنده به جاهلیت خود این افراد است اظهار کرد: الان این طور است که برخی را که روی ضوابط عمل می‌کنند لقب ساده‌لوح می‌دهند زیرا دروغ نمی‌گوید و راست مطلب را می‌گوید.
وی در خاتمه ابراز امیدواری کرد: ای کاش ما نمونه‌ای از انتخابات مبتنی بر ضوابط اسلامی و اخلاق و ارزش‌ها را به دنیا نشان می‌دادیم. 
captcha