ضرورت مشارکت واقفان و خیران در جبران کمبود‌های حوزه بهداشت و درمان
کد خبر: 3599228
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲
ایازی؛

ضرورت مشارکت واقفان و خیران در جبران کمبود‌های حوزه بهداشت و درمان

گروه سلامت: معاون اجتماعی وزیر بهداشت با اشاره به کمبود 80 هزار تخت بیمارستانی در کشور بر ضرورت مشارکت واقفان و خیران در جبران کمبود‌های حوزه بهداشت و درمان تاکید کرد.

سیدمحمد هادی ایازی، معاون اجتماعی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به اهمیت وقف مشارکتی در حوزه توسعه و ترویج خدمات درمانی در کشور، گفت: متاسفانه در حال حاضر کمبود تخت بیمارستانی در سطح کشور حدود 80 هزار مورد است؛ به طور متوسط به ازای هر هزار نفر 1.57 تخت داریم، درحالی که این تعداد حداقل باید به 2.7 مورد برسد، یعنی چیزی حدود 1.11 ما به‌ازای هر هزار نفر کمبود تخت داریم.

وی ادامه داد: وضعیت فعلی برای کشور ما مناسب و قابل قبول نیست؛ نتیجه این موضوع در نهایت این است که در هر بیمارستان عمومی که می‌رویم شاهد انبوه مراجعان و بیماران هستیم که تخت برای بستری کردن بیماران ندارند، مخصوصا در شهرهای بزرگ خیلی بیشتر این کمبود خودش را نشان می‌دهد؛ لذا کاهش این روند مستلزم این است که ما بتوانیم مشارکت بین بخشی را به مفهوم اینکه از ظرفیت دیگر دستگاه‌ها استفاده کنیم و مشارکت مردم را در این زمینه داشته باشیم، در صدر دستورالعمل‌هایمان قرار دهیم.

منابع دولتی به تنهایی جوابگوی حل مشکلات درمانی نیستند
ایازی با بیان اینکه منابع دولتی به تنهایی جوابگوی حل مشکلات درمانی نیستند، گفت: ما باید به سراغ مشارکت‌ مردم در این حوزه برویم؛ علت اینکه جلسات متعددی را با سازمان اوقاف و خیرین برگزار می‌کنیم به خاطر این است که بتوانیم کمبود‌ها را جبران کنیم.

وضعیت فعلی به هیچ‌ وجه برای ما مطلوب نیست و مردم ما در مراجعه به بیمارستان‌ها اذیت خواهند شد و ما کمبود تخت را به شدت احساس می‌کنیم که عملا مشکلات بسیاری را ایجاد می‌کنند؛ امیدوار هستیم با مشارکت گسترده‌تر مردم بتوانیم تااین کمبودها را جبران کنیم.
captcha