حضور در طرح دانشجو معلم قرآن برای نشر زكات علم
کد خبر: 3599231
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۲

حضور در طرح دانشجو معلم قرآن برای نشر زكات علم

فعالیت‌های قرآنی: امير كاكاوند از دانشجو معلمان قرآنی گفت: هدف من از شركت در اين طرح محک زدن و ارتقای دانسته‌های قرآنی خود و در نهايت عمل به حديث شريف «زكات علم نشر دادن آن است»، بود.

امير كاكاوند، جوان 24 ساله‌ای كه در سال سوم تحصيل در رشته آموزش ابتدايی از طريق امور فرهنگی دانشگاه فرهنگيان شهيد رجايی قزوين با طرح «دانشجو معلم قرآن کریم» سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور آشنا شده است  در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین،در خصوص هدف و انگيزه‌ خود از شركت در اين طرح قرآنی، گفت: در واقع هدف من از شركت در اين طرح محک زدن و ارتقای دانسته‌های قرآنی خود و در نهايت عمل به حديث شريف «زكات علم نشر دادن آن است»، بود.
این آموزگار جوان درباره فعالیت‌های قرآنی خود می‌گوید: دو سال قبل از حضور در اين طرح، در مسجد امام حسين(ع) ميدان راه‌آهن قزوين كلاس روخوانی و روان‌خوانی برگزار می‌كردم و اكنون نيز در مدرسه‌ايی كه به‌عنوان آموزگار مشغول تدريس هستم با تجميع دانش‌آموزان پايه اول و دوم ابتدايی برای آنها كلاس روان‌خوانی و روخوانی برگزار می‌كنم.
اين معلم قرآن در پايان سخنان خود اظهار کرد: اگر مسئولان اين طرح قرآنی با مد نظر قراردادن افرادی كه شاغل هستند اين امكان را فراهم آورند كه دوره‌ها در ايام تعطيل برگزار شود خیلی بهتر است به‌ويژه برای اشخاصی مثل من كه معلم هستيم چراکه تعطيل كردن كلاس‌ها برای شركت در اين طرح با مشكلات عديده‌ای همراه بود.
یادآوری می‌شود، سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور به عنوان منادی و پرچم‌دار برگزاری برنامه‌ها و دوره‌های آموزشی ـ پژوهشی فرهنگی طرح «دانشجو معلم قرآن کریم» را در راستای نیل به نهضت قرآن آموزی در کشور برگزار کرده و از دانشجویان مستعد و آشنا به علوم روخوانی و روانخوانی قرآن کریم ثبت نام به عمل آورده است. در این طرح دانشجویانی که تحت آموزش قرار گرفته‌اند جهت تعلیم به دیگر دانشجویان و نیز گسیل به مناطق محروم کشور در قالب اردوهای جهادی قرآنی آموزش می‌دهد. همچنینمحتوای دوره‌های آموزشی این مرکز پس از برگزاری آزمون ورودی در رشته روخوانی و روانخوانی و انتخاب دانشجویان، به صورت حضوری با برگزاری اردوهای آموزشی و به صورت مکاتبه‌ای ارائه می‌شود.
بر اساس آیین‌نامه اجرایی، دانشجویان عضو از حضور اساتید برجسته قرآنی و علمی بهره‌مند خواهند شد. هم‌چنین در صورت همکاری در امر تدریس به دانشجویان دیگر در محیط دانشگاه و یا مردم مناطق محروم از مزایای حق التدریس بهره‌مند می‌گردند. از دیگر محاسن شرکت در طرح می‌توان به ایجاد زمینه‌های شغلی در مراکز قرآنی، دریافت گواهینامه آموزشی معتبر جهاد دانشگاهی، حضور در اردوهای آموزشی، ایجاد زمینه‌های تبادل افکار و خلاقیت اشاره کرد. علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام می‌توانند با اداره آموزش سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور به شماره ۶۶۹۵۱۱۵۸-۰۲۱ تماس بگیرند.
captcha