حضور 50 کشور در نهمین اجلاس اقتصادی اسلامی قازان
کد خبر: 3599596
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰

حضور 50 کشور در نهمین اجلاس اقتصادی اسلامی قازان

گروه بین‌الملل: نهمین اجلاس بین‌المللی اقتصادی «روسیه و جهان اسلام»، با حضور 50 کشور از 28 تا 30 اردیبهشت‌ماه در قازان برگزار می‌شود.

حضور 50 کشور در نهمین اجلاس اقتصادی اسلامی قازان
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، رایزنی فرهنگی ایران در روسیه در خبری به نقل از اسلام تودی اعلام کرد: اجلاس بین‌المللی اقتصادی روسیه و کشورهای سازمان همکاری اسلامی که در سال‌های اخیر به مهم‌ترین عرصه‌ همکاری اقتصادی مناطق روسیه و جهان اسلام تبدیل شده است، با حمایت شورای فدراسیون روسیه و دولت جمهوری تاتارستان در قازان، پایتخت این کشور برگزار می‌شود.
بر اساس دستور «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه، «رستم مینیخانوف»، رئیس‌جمهور جمهوری تاتارستان به عنوان رئیس گروه راهبردی «روسیه‌ ـ جهان اسلام» منصوب شده است.
انتظار می‌رود که بیش از 2 هزار مهمان از 50 کشور جهان در اجلاس قازان شرکت کنند؛ سفرا و وزرای کشورهای جهان اسلام، نمایندگان مؤسسات مالی و اقتصادی روسی و خارجی، نمایندگان مجلس، سرمایه‌گذاران و تجار و همچنین حدود 200 رسانه‌ خبری، از جمله مهمانان این اجلاس بزرگ اسلامی هستند.
 موضوع اصلی اجلاس سرمایه‌گذاری اسلامی در محور روابط بین‌المللی اقتصادی است و در حاشیه‌ این اجلاس، نمایشگاه صنعت و غذای حلال «Russia Halal Expo» در شهر قازان برگزار می‌شود.
در این نمایشگاه تولیدکنندگان صنایع و مواد خوراکی حلال محصولات خود را عرضه خواهند کرد.
captcha