گزیده‌ای از فعالیت‌های قرآنی ودجا در سال 96
کد خبر: 3599962
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۹

گزیده‌ای از فعالیت‌های قرآنی ودجا در سال 96

گروه فعالیت‌های قرآنی: گزیده‌ای از فعالیت‌های قرآنی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در سال 1396 ارائه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قران(ایکنا)، دستیابی به جامعه‌ای متمسک به قرآن و عترت و برخوردار از ایمان و عمل صالح، تحقق اندیشه‌های معمار بزرگ انقلاب اسلامی و رهنمودهای مقام معظم رهبری در گسترش فرهنگ حیات‌بخش قرآن کریم در گروی عزم ملی و اراده هماهنگ مدیران و کارکنان وزارت دفاع برای توسعه فرهنگ قرآنی است.
فرهنگی که باید متأثر از قرآن و حاکم بر بینش‌ها، نگرش‌ها و رفتارهای فردی و اجتماعی بوده و در تمامی سطوح سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی سازمان وزارت دفاع جاری باشد. به این منظور گزیده‌ای از فعالیت‌های قرآنی، اهداف و برنامه‌های قرآنی سازمان عقیدتی ـ سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، معاونت تبلیغات و روابط عمومی و مدیریت امور قرآن و نماز ارائه می‌شود.
این برنامه‌های به منظور ایجاد هماهنگی بین ادارات عقیدتی ـ سیاسی در جهت هم‌افزایی و ارتقای فعالیت‌های قرآنی در سطح وزارت دفاع، تقویت ایمان و اعتقاد به قرآن کریم و تمسک به تعالیم آن در بین کارکنان و خانواده‌های آنان، تعمیق معرفت و تعمیم فهم و درک قرآن، ارتقای التزام عملی به قرآن در ابعاد فردی و اجتماعی، تحقق فرهنگ قرآنی در نظام مدیریت، تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی و ایجاد سبک زندگی قرآنی از جمله اهداف این برنامه‌ها است.
همچنین از دیگر اهداف می‌توان به توسعه مهارت‌های روان‌خوانی، صحیح‌خوانی و درک معنای آیات قرآن در میان کارکنان و خانواده‌ به ویژه کودکان و نوجوانان، تقویت و گسترش انس با قرآن بین کارکنان و خانواده‌های آنان و ترویج آیات و مفاهیم عمیق قرآن در حوزه فرهنگ عمومی به منظور الگویی جهت سبک زندگی قرآنی اشاره کرد.
این فعالیت‌ها که با مشارکت امور قرآن و نماز انجام می‌گیرد شامل بخش‌هایی چون آموزش‌های قرآنی، انس با قرآن، برپایی آزمون‌های تخصصی، مسابقات قرآن کریم و بسترهای آموزشی است. آموزش‌های قرآنی شامل دوره‌های عمومی چون روخوانی، روان‌خوانی، مفاهیم عمومی قرآن و آموزش قرآن برای کودکان است و آموزش‌های تخصصی نیز شامل برپایی دوره‌های تربیت معلم، فصیح‌خوانی، تدبر در قرآن، تجوید، حفظ در سه گروه موضوعی، عمومی و تخصصی، صوت و لحن و تفسیر در دو بخش جلد 11 نسیم حیات برای خانواده‌ها و جزء 17 و 20 تفسیر نمونه آیت‌الله مکارم شیرازی برای بانوان شاغل این نیرو در نظر گرفته شده است.
اما بخش مسابقات قرآن کریم سال 96 نیز با سه جامعه هدف همسران، فرزندان دختر و فرزندان پسر در دو گروه سنی 15 سال و پایین‌تر و 16 سال به بالاتر است. رشته‌های بخش همسران شامل ترتیل، حفظ اجزاء 1، 3، 5، 10، 15 و 20 جزء و حفظ کل و بخش مفاهیم نیز بر اساس کتاب نسیم حیات، جزء 11 است که در دو سطح یک (دیپلم و زیر دیپلم) و سطح دو (فوق دیپلم و بالاتر) برگزار می‌شود.
همچنین این مسابقات برای جامعه هدف فرزندان دختر در رشته‌های مشابه با همسران انجام می‌گیرد اما فرزندان پسر نیز در رشته‌های ترتیل، تحقیق تنها از قطعه‌های انتخابی از سور مبارکه حجر، شمس، تکویر، ضحی و انشراح برای 15 سال به ایین و سوره‌های حجر، حشر و طارق، بروج و علق برای 16 سال به بالا، اذان، حفظ و مفاهیم برپا خواهد شد.
براساس گزارش ایکنا بسترهای آموزشی مهیا شده از سوی این سازمان برای کارکنان و خانواده‌های وزارت دفاع شامل مدارس تخصصی قرآن، مراکز غیرحضوری، مجتمع‌های فرهنگی، مهدکودک‌های قرآنی، لابراتورهای قرآنی، فضای مجازی، خانه‌های قرآنی و عقیدتی ـ سیاسی سطح ادارات است.
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۲/۲۷ - ۰۹:۳۳
0
0
فعالیت‌های قرآنی موجب تقویت ایمان و اعتقاد به قرآن کریم و تمسک به تعالیم در میان کارکنان و خانواده‌ها را به همراه دارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۲/۳۰ - ۱۰:۲۳
0
0
برپایی این برنامه‌ها موجب تقویت مسائل دینی و مذهبی در بین کارکنان و خانواده‌ها می‌شود
captcha