ارائه تفسیر سوره حدید در ماه مبارک رمضان
کد خبر: 3600423
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱

ارائه تفسیر سوره حدید در ماه مبارک رمضان

گروه معارف: رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: طرح تفسیر سوره‌های قرآن با محوریت هر سال یک سوره برای ششمین سال متوالی همزمان با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اجرا خواهد شد.

مهدی رمضانی، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی گفت: طرح تفسیر سوره‌های قرآن با محوریت هر سال یک سوره برای ششمین سال متوالی همزمان با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اجرا خواهد شد.
وی افزود: در همین راستا هر سال یک سوره به عنوان سوره محوری انتخاب و همراه با محتوای تفسیری آن به روحانیون و تشکل‌های قرآنی جهت برگزاری حلقه‌های تفسیر در این ماه ارائه می‌شود.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته سوره محمد(ص) به عنوان سوره محوری در حلقه‌ها تفسیر شد، اظهار کرد: در سال جاری نیز تفسیر سوره مبارکه حدید با عنوان راهبردهای اعتقادی و رفتارهای اجتماعی به عنوان سوره محوری انتخاب شده است.
رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: با استفاده از ظرفیت روحانیون، مبلغان اعزامی، ائمه جماعات و تشکل‌های قرآنی، 2500 حلقه تفسیر در مساجد، اماکن مذهبی و تشکل‌های قرآنی استان تشکیل خواهد شد.
رمضانی هدف از برگزاری این حلقه‌ها را آشنایی با مفاهیم قرآنی بیان کرد و افزود: در پایان ماه مبارک رمضان نیز از حفظ و تفسیر سوره حدید، مسابقه‌ای به صورت زنده برگزار خواهد شد که اطلاعات تکمیلی در خصوص نحوه شرکت علاقه‌مندان در مسابقه متعاقبا اعلام خواهد شد.
captcha