تمدید ثبت نام بخش معارف مسابقات سراسری قرآن تا ۱۲ تیرماه
کد خبر: 3600504
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۹

تمدید ثبت نام بخش معارف مسابقات سراسری قرآن تا ۱۲ تیرماه

گروه فعالیت‌های قرآنی: بخش معارف چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم دچار تغییر در بخش‌هایی همچون زمان ثبت نام، زمان برگزاری مرحله شهرستانی و محتوای بخشی از رشته‌ها شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، ثبت نام برای حضور در چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در برخی رشته‌های این مسابقات نیز  تا پایان ماه مبارک رمضان تمدید شده است.
بر همین اساس تا پیش از این یک بار دیگر ثبت نام برای حضور در چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم تا پایان مسابقات بین‌المللی قرآن یعنی حدود ۱۰ اردیبهشت‌ماه در بخش‌های شفاهی تمدید شده بود. اولین زمانی که برای ثبت نام این مسابقات در نظر گرفته شده بود، ۱۵ فروردین‌ماه اعلام شده بود.
با این وجود و بنا بر درخواست بسیاری از استان‌ها مبنی بر استفاده از ظرفیت ماه مبارک رمضان برای جذب بیشتر افراد جهت حضور در بخش معارف مسابقات، زمان ثبت نام برای حضور در این بخش تا روز ۱۲ تیرماه تمدید شده است.
همچنین همین امر باعث شده تا زمان برگزاری مسابقات رشته‌های معارف که تا قبل از این تمدید و بر اساس آنچه در دستورالعمل اجرایی آمده بود، روز ۲۸ اردیبهشت‌ماه اعلام شده بود نیز تغییر کند و زمان دیگری برای این کار در نظر گرفته شود.
بر اساس این  گزارش زمان برگزاری مرحله شهرستانی رشته‌های تفسیر قرآن کریم، حفظ موضوعی قرآن کریم و حفظ و معارف احادیث ساعت ۹ صبح روز ۱۵ تیرماه به صورت همزمان در سراسر کشور خواهد بود. همانطور که گفته شد این زمان تا قبل از این تمدید روز ۲۸ اردیبهشت‌ماه اعلام شده بود.
همچنین زمان برگزاری مرحله استانی رشته‌های این بخش نیز ۱۲ یا ۱۹ مردادماه اعلام شده است که زمان اعلام شده در دستورالعمل اجرایی نیز همین زمان بوده است. زمان برگزاری مرحله کشوری نیز روزهای ۱۱ تا ۲۶ شهریورماه خواهد بود.
همچنین محتوای رشته‌های بخش معارفی این مسابقات نیز دچار تغییراتی شده است که  به شرح زیر است.
در دستورالعمل اجرایی چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن در رشته حفظ موضوعی قرآن کریم به حفظ و معارف ۱۵۰ موضوع با رویکرد سبک زندگی در دو مرحله استانی و کشوری اشاره شده بود که پس از تغییرات اعمال شده تعداد موضوعات از ۱۵۰ به ۱۱۴ موضوع کاهش یافته است.
همچنین منابع رشته حفظ معارف و احادیث در دو بخش شهرستانی و استانی کتاب «زمزم حکمت» معرفی شده است. در این رشته همچنین حفظ ۴۰ حکمت منتخب به منابع اضافه شده است.
منابع مطالعاتی رشته حفظ و معارف احادیث با همکاری موسسه قرآن و نهج‌البلاغه تهیه شده  که با تخفیف ویژه در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.
captcha