تأکید پوتین بر حمایت از مسلمانان در برابر تروریسم
کد خبر: 3600571
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۳
در نشست چچن اعلام شد؛

تأکید پوتین بر حمایت از مسلمانان در برابر تروریسم

گروه بین‌الملل: رئیس‌جمهور روسیه امروز چهارشنبه، 27 اردیبهشت در سومین نشست گروه چشم‌انداز راهبردی «روسیه ـ جهان اسلام» که در گروزنی، پایتخت جمهوری چچن در حال برگزاری است، بر حمایت روسیه از مسلمانان در برابر تروریسم تأکید کرد.

تأکید پوتین بر حمایت از مسلمانان در برابر تروریسم
به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، به نقل از خبرگزاری رسمی کویت «کونا»، «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه در این نشست بین‌المللی که برای نخستین‌بار در گروزنی در حال برگزاری است، ضمن تأکید بر حمایت دولت روسیه از مسلمانان در برابر تروریسم، گفت: روسیه قصد دارد همکاری خود را با کشورهای اسلامی برای پایان دادن به مشاجرات خاورمیانه و ایجاد امنیت پایدار تقویت کند.
وی همچنین به اهمیت همکاری بین‌المللی برای دستیابی به سیستم‌های دموکراتیک که عاری از نفرت و افراط هستند، تأکید کرد.
پوتین افزود: جهان اسلام علاوه بر خطر تروریسم با خطرات مشکلات اجتماعی و اقتصادی نیز مواجه است که باید حل شوند.
در این نشست که از دیروز سه‌شنبه، 26 اردیبهشت آغاز شد و تا امروز ادامه دارد، سران جمهوری‌های فدرال قفقاز شمالی، تاتارستان، باشقیرستان و همچنین نمایندگان تقریبا 30 کشور مسلمان از منطقه خاورمیانه و خاور دور شرکت دارند.
گروه چشم‌انداز راهبردی «روسیه ـ جهان اسلام» در سال 2006 به ریاست «یوگنی پریماکوف» و بعد از پیوستن روسیه به سازمان همکاری‌های اسلامی به‌عنوان عضو ناظر، آغاز به کار کرد.
در این گروه 33 مقام بلندپایه از کشورهای مسلمان و نمایندگان 27 سازمان اسلامی از کشورهای مختلف از جمله، جمهوری اسلامی ایران، عربستان سعودی، کویت، اندونزی، مالزی، مراکش، تونس و دیگر کشورها حضور دارند.
captcha