بررسی «فرهنگ حکومت‌داری در کشورهای اسلامی» در سمینار تونس
کد خبر: 3600616
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۹

بررسی «فرهنگ حکومت‌داری در کشورهای اسلامی» در سمینار تونس

گروه بین‌الملل: سمینار بین‌المللی «فرهنگ حکومت‌داری و حکومت فرهنگ در جهان عربی؛ واقعیت و چالش‌ها» 29 تا 31 فروردین‌ماه به منظور بررسی فرهنگ حکومت‌داری در کشورهای اسلامی در تونس برگزار می‌شود.

برگزاری سمینار «فرهنگ حکومت‌داری در جهان اسلام» در تونس
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از خبرگزاری بين‌المللي اسلامی اینا، این سمینار به همت سازمان اسلامی آموزشی، علمی و فرهنگی «آیسسکو»، با همکاری سازمان مبارزه با فساد و وزارت امور فرهنگی تونس و با هماهنگی کمیته ملی آموزشی، علمی و فرهنگی تونس، در پایتخت این کشور برگزار می‌شود.
تقویت و تحکیم ارزش‌های حکومت‌داری و مدیریت حكيمانه در اداره امور فرهنگی کشورهای جهان اسلام، نشان‌دادن نقش قوانین اسلامی شرعی در تقویت حکومت‌داری مدبرانه و تأکید بر نقش فرهیختگان در مقابله با مظاهر فساد در مدیریت امور فرهنگی از اهداف برگزاری سمینار اعلام شده است.
این سمینار، به مطالعه و بررسی نقش‌ جامعه مدنی و سازمان‌های آن در نشر و گسترش فرهنگ حکومت‌داری مدبرانه در کشورهای جهان اسلام می‌پردازد.
رؤسای سازمان‌های ملی مبارزه با فساد و کارشناسانی متخصص از کشورهای اردن، فلسطین، یمن، عراق، مصر، تونس، الجزائر، مراکش، عربستان، لیبی و مالزی در سمینار تونس حضور خواهند داشت.
captcha