سرعت تدوین پیوست فرهنگی برای تلفن همراه کم است/ آموزش کنترل درونی به مردم
کد خبر: 3601188
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۱
بنیانیان:

سرعت تدوین پیوست فرهنگی برای تلفن همراه کم است/ آموزش کنترل درونی به مردم

گروه شبکه‌های اجتماعی: رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه سرعت کم پیشرفت موضوع تدوین پیوست فرهنگی برای تلفن نگران کننده است گفت: آثار مخرب فضای مجازی منتظر اقدام و بررسی‌های ما نمی‌ماند.

حسن بنیانیان، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، بر لزوم تدوین پیوست فرهنگی برای تلفن همراه تأکید و تصریح کرد: مقام معظم رهبری با شناخت گسترده بر مسائل فرهنگی و تحولات و  پیامدهای آن در رأس موضوع، شورای عالی فضای مجازی را با حضور جمعی از متفکرین و مدیران بنا نهاده‌اند تا به صورت پیگیر و جدی درصدد بررسی تأثیرات مثبت و منفی فضای مجازی باشند.

وی با بیان اینکه موضوع پیوست فرهنگی برای نوع طرح‌های فضای مجازی در شورای عالی فضای مجازی در حال بررسی است گفت: موضوع تدوین پیوست فرهنگی برای تلفن همراه در این شورا در حال بررسی است اما آنچه در این میان نگران کننده است سرعت کم پیشرفت این موضوع است چرا که آثار مخرب فضای مجازی منتظر اقدام و بررسی‌های ما نمی‌ماند.

بنیانیان با اشاره به اینکه در موضوع تدوین پیوست فرهنگی برای تلفن همراه دو سرفصل برای مواجهه با این پدیده مورد بحث قرار گرفته است گفت: یک سرفصل به بررسی فناوری‌های فضای مجازی می‌پردازد تا مشخص شود که به طور مثال افراد در سنین مختلف باید تا چه سطحی به فضای مجازی دسترسی داشته باشند و یا میزان و نحوه دسترسی کودکان به مجازی مجازی کنترل شود.

وی ادامه داد: در حالی که دنیا به نتیجه ضرورت این کنترل برای کودکان رسیده است هنوز در کشور ما بر سر این موضوع دعوا وجود دارد و برخی با شعار عدم کنترل در پی جذب مردم به سوی خود هستند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر اینکه به موازات این موضوع تمام دستگاه‌های کشور باید نسبت به این موضوع حساس باشند و فرهنگ سازی برای کاربران فضای مجازی را در دستور کار خود قرار دهند، اظهار کرد: نوعی کنترل درونی باید از سوی دستگاه‌های مختلف به مردم آموزش داده شود.

بنیانیان فعالیت در زمینه ایجاد کنترل درونی برای افراد جامعه را بسیار ضعیف ارزیابی عنوان کرد: هنوز اهمیت این موضوع از سوی مسئولان به درستی درک نشده است؛ در حالی که دشمن نه تنها از این ابزار برای تهاجم فرهنگی استفاده می‌کند بلکه با تحمیل بحران‌های سیاسی و اقتصادی سعی می‌کند مسئولان را سرگرم امور دیگری کند تا آنان به تدریج به نفوذ فرهنگی خود بپردازند.

captcha