افت تحصیلی حافظ قرآن ممکن نیست
کد خبر: 3601303
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰
وزیر اوقاف مصر:

افت تحصیلی حافظ قرآن ممکن نیست

گروه بین‌الملل: وزیر اوقاف مصر با تأکید بر اینکه افت تحصیلی حافظ قرآن امکان‌پذیر نیست، تصریح کرد: یک کودک برایم بیاورید که در سن پایین قرآن را حفظ کرده و در تحصیل با مشکل روبه‌رو شده است.

وزیر اوقاف مصر: افت تحصیلی حافظ قرآن ممکن نیست
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی الدستور، محمد مختار جمعه، وزیر اوقاف مصر در جلسه‌ای با استاندار استان «دقهلیه»، نماینده وزارت اوقاف و ائمه جماعات و خطبای مصری ضمن بیان این مطلب تأکید کرد: ما اهمیت ویژه‌ای برای مکتب‌خانه‌ها(دارالقرآن‌‌های سنتی) قائلیم و در رونق بخشیدن به این فضا بسیار شور و اشتیاق داریم.
وی افزود: همواره اصرار داشته‌ام که کودکی بیاورند که در سن پایین قرآن را حفظ کرده و از نظر درسی با مشکل رو‌به‌رو شده است، امکان ندارد، همه حافظان قرآن موفقیت تحصیلی داشته‌اند؛ حافظ قرآن باید کاملا به کتاب خدا مسلط و به احکام قرآنی آشنا و آگاه باشد.
وزیر اوقاف مصر تأکید کرد: همه چیز در علم خلاصه می‌شود؛ این مسئله را در انتخاب ائمه مساجد و علمای مبلغ هم لحاظ کرده‌ایم، بر همین اساس، هیئتی متشکل از 78 امام جماعت و خطیب را برای اعزام به خارج از کشور، آماده کرده‌ایم که همگی جزء علمای خبره و الگوهای ممتاز بوده و دیگر پیشنماز صرف در مساجد نیستند.
captcha