۸۰.۷۲ درصد جمعیت خراسان شمالی در انتخابات شرکت کردند
کد خبر: 3601614
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۱

۸۰.۷۲ درصد جمعیت خراسان شمالی در انتخابات شرکت کردند

گروه اجتماعی: استاندار خراسان شمالی گفت: میزان مشارکت مردم خراسان شمالی در دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره شورای اسلامی به ۸۰.۷۲ درصد رسید.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی، محمدرضا صالحی، استاندار خراسان شمالی عصر دیروز، در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه میزان مشارکت مردم در این دور از انتخابات 81 درصد بوده است، افزود: تعداد آراء ریخته شده به صندوق های رای 522 هزار و 257 رای بوده که از این تعداد 512 هزار و 154 رای صحیح بوده است.
وی ادامه داد: میزان مشارکت مردم در شهرستان های گرمه 84، در جاجرم 83، فاروج 83، مانه و سملقان 83، بجنورد 82، شیروان 80، اسفراین 78 و راز و جرگلان 68 درصد بوده است.
صالحی اظهار کرد: میزان رای مردم خراسان شمالی به دکتر حسن روحانی 231هزار و 313 رای، به حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم رئیسی 272 هزار و 697 رای، مصطفی میر سلیم شش هزار و 28 رای و هاشمی طبا دو هزار و 116 رای بوده است.
وی بیان کرد: بنابراین طی چهار سال آینده باید گفتمان اعتدال، مذاکره با تمامی مخالفان، گفتمان عزت و اقتدار، گفتمان آزادی اقلیت در برابر اکثریت، گفتمان تکریم ارباب و رجوع و گفتمان خدمت حاکم شود.
نماینده عالی دولت در استان تصریح کرد: ما از انتخابات به عنوان مظهر وحدت استفاده خواهیم کرد و از امروز باید برای چهار سال آینده برنامه ریزی کنیم تا کشور و این استان روند رشد و توسعه را طی کند.
وی توضیح داد: باید برنامه ریزی داشته باشیم که چگونه می توان در هر شهرستان این استان می توان یک مرکز درمانی داشت، چگونه نواحی و شهرک های صنعتی استان افزایش یابد، چگونه صنایع پتروشیمی و صنایع پایین دستی پتروشیمی رشد یابد و چگونه استان را پایلوت تولید انرژی پاک در کشور کرد.
استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: مباحث و مسائل مطرح شده در انتخابات برای ایجاد یک حماسه بزرگ، ایجاد وحدت، نشاط بوده و از امروز همه افراد باید به صورت هماهنگ به کاندیدای پیروز در عمران و آبادانی کشور کمک کنند.
وی ادامه داد: از امروز باید تمامی تلاش ها برای کمک به زلزله زدگان و حل مشکلات آن ها تجمیع شود.
نماینده عالی دولت در استان اظهار کرد: با پیگیری های انجام شده از سوی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی مبلغ 100 میلیارد ریال از محل صندوق کارآفرینی امید برای کسب کار زلزله زدگانی که بر اثر زلزله دچار آسیب شده اند، در نظر گرفته شد.
به گفته وی آواربرداری منازل تخریب شده بر اثر زلزله نیز در روستاها آغاز شده است.
استاندار خراسان شمالی در خصوص پرونده های تخلف انتخاباتی تشکیل شده در استان نیز بیان کرد: پرونده تخلف اثرگذار بر روند فرایند انتخابات در استان تشکیل نشده است و تخلف رای فروشی نیز که روز گذشته انجام شده بود برای بررسی بیشتر به دادگستری ارجاع داده شد.
captcha