موفقیت «علیزاده» نشان از دقیق بودن طرح ارزیابی دارد
کد خبر: 3601816
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۶
سرابی:

موفقیت «علیزاده» نشان از دقیق بودن طرح ارزیابی دارد

گروه مسابقات: قائم مقام شورای عالی قرآن با بیان اهمیت بالای مسابقات مالزی اظهار کرد: کسب رتبه در این مسابقات نشان‌دهنده دقیق بودن طرح ارزیابی و درست بودن اعزام علیزاده به مالزی بود.

سیدعلی سرابی، قائم مقام شورای عالی قرآن در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به تحلیل مسابقات بین‌المللی مالزی پرداخت و بیان کرد: مسابقات بین‌المللی مالزی یکی از پر‌سابقه‌ترین مسابقات قرآنی است که حدود 60 دوره سابقه دارد و با توجه به این سابقه طولانی در برگزاری مسابقات، مورد توجه جهان اسلام و جامعه قرآنی در جهان اسلام است، ترکیب هیئت داوران نیز ترکیبی بلند‌پایه از کشورهای صاحب نام جهان در رشته‌های حفظ و قرائت است و متسابقان نیز از سطح بالایی برخوردار هستند.
وی در ادامه افزود: البته افت و خیزهایی نیز وجود دارد و شاید از جهت تعداد شرکت‌کنندگان و ... مسابقات بین‌المللی ایران از جهاتی به مالزی ارجحیت داشته باشد اما مالزی به‌ویژه در رشته قرائت جایگاه ویژه‌ای در جهان اسلام دارد.
قائم مقام شورای عالی قرآن تصریح کرد: به همین دلیل و با توجه به اهمیت مسابقات مالزی، ما هم در مورد اعزام نماینده به این مسابقات با حساسیت بیشتری نسبت به بقیه برخورد می‌کنیم و تلاش داریم تا نماینده ما از سطح بالایی برخوردار باشد، لذا با دقت و وسواس ویژه‌ای نماینده کشورمان را انتخاب می‌کنیم، آقای علیزاده هم امسال با طی کردن مراحل متعددی از ارزیابی‌ها و آزمون‌ها به‌عنوان نماینده ایران انتخاب شدند و بحمدالله به شایستگی درخشیدند.
سرابی در ادامه افزود: با توجه به ویژگی‌هایی که در آئین‌نامه داوری مسابقات مالزی وجود دارد، سعی شد از بین قاریان ممتاز که در مسابقات سراسری درخشیده بودند، شخصی انتخاب شود که تلاوتش با این آئین نامه سازگار باشد و خدا را شکر نتیجه بسیار خوبی از شرکت ایشان حاصل شد و این امر به نوعی تأیید آن چیزی بود که در انتخاب نماینده ایران برای شرکت در این مسابقات به وقوع پیوسته بود.
وی در ادامه با اشاره به نقش مثبت کسب رتبه اول علیزاده در مسابقات مالزی بیان کرد: قطعاً افتخارآفرینی نمایندگان ایران در مسابقات مختلف در تقویت انگیزش جوانان به ویژه قاریان و حافظانی که با یکدیگر رقابت دارند اثر زیادی دارد و به هر حال قهرمان‌ها، به‌عنوان الگوهای موفقیت هستند و افرادی که تازه وارد چنین عرصه‌ای شده‌اند می‌توانند از این قهرمانان الگو بگیرند.
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۲/۳۱ - ۱۹:۳۱
0
1
آقای سرابی، نتیجه پارسال مسابقات مالزی هم هم ناشی از ارزیابی دقیق شما بود و همچنین دیگر نتایج ضعیف پارسال.
امسال جدا از تلاوت خوب آقای علیزاده، رقبا زیاد جدی نبودند مثلا کشور مصر یه نوجوان در حد مسابقات دانش آموزی هم نبود. فقط موقع رتبه آوردن، پیداتون میشه و ارزیابی ها دقیق میشه!
سید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۳/۰۱ - ۰۹:۴۱
0
1
با سلام و تشکر از مراحم شورای محترم عالی قرآن
اولا تبریک ویژه به برادر عزیز حاج حامد علیزاده
اینکه شورای عالی بعد سه دهه به تجربه اعزام صحیح !دست یافته واقعا جای تقدیر دارد
ظاهرا هم و غم شورا اینست که حتما دوستان صاحب رتبه شوند قیمتش مهم نیست گاهی شاهد اعزام یک فرد به سه مسابقه بین المللی بودیم
طرح صدق ا.. العظیم در پایان تلاوت این عزیز کار شخصی بوده است یا نظر شورا؟
اگر قرار باشد مسابقات کشوری اوقاف فقط یک آزمون باشد چرا ملاکهای انتخاب آن با ملاک مسابقات بین المللی ایران و مالزی و.. متفاوت است؟
چرا انتخاب قراء بدین شیوه جدید فقط در مسابقات مالزی جواب داده است و در تونس و کویت و ترکیه جواب نداده است؟(ایران داستانش متفاوت است)
چرا تاکنون از مسابقات مالزی و..بعنوان اینکه حق قراء محترم ایرانی را نمی دهند و اغراض سیاسی و مذهبی و افراطی پشت آنست نام می بردند اما الان روش صحیح ارزیابی و نظر کمیته فنی را عامل پیروزی میدانند؟! بالاخره عدم توفیق قراء ایرانی در سنوات ماضی بخاطر نیود کمیته ارزیابی در ایران بود یا اغراض سیاسی!!؟
اینهمه سال حائز رتبه شدیم واقعا چه تاثیری در ایجاد موج قرآنی و ایجاد فضای خصوصا معنوی در جامعه داشته است؟ایا واقعا تاثیری در جامعه قرانی جز استرس بیشتر برای قراء طراز اولی که ربه کسب نکرده اند داشته است؟
و سوال مهمتر ماکه قرین به چهل سال است تکرار میکنیم بعد مصر بهترینیم و شاید الان تنه میزنیم به انها خب دلیل اصرار بر شرکت در مسابقات خارجی و بعضا تحمل توهین و حق خوری های بارز و مبرهن انها چیست؟بطور مثال حضور برادر کرمانی در مسابقات کویت و رافضی خطاب کردن ایشون و...
ایا بهتر نیست هیات قرانی و کرسی های تلاوت داخل ایران و اعزام قراء برجسته به محافل خارجی باهمکاری سفارتخانه ها و.. را گسترش دهیم
ایا شورای محترم نمیداتد حق الزحمه قراء محترم در سفرهای خارجی از حق الزحمه کارگر روزمزد کمتر بوده یا بان یا برابری میکند؟
شورای محترم عالی قران که خود را متولی اصلی برنامه های قرانی میداند لطفا با ذکر سندو مدرک اعلام نماید چقدر در پیشبرد اهدااف قرآنی کشور موثر بوده است؟
چقدر از فرمایشات حضرت آقا در دیدار قرانیان را اجرایی نموده است؟؟؟
اصولا ضمن احترام به عزیزان شورا بنده در این شورا استراتژیست سراغ ندارم
خوبست فرمایشات حضرت اقا در ادوار مختلف و در دیدار جامعه قرآنی مانند اختتامیه مسابقات بین المللی..دیدار اولین روز ماه مبارک و... را تدوین نموده و در دسترس عموم قرار دهند تا سرلوحه برنامه های قرانی و استراتژی راهبردی قرار گیرد(البته امیدورام سرانجامش به داستان تربیت ۱۰ میلیون حافظ ختم نگردد).................
التماس دعا و آرزوی موفقیت بیشتر برای همه خدمتگزاران به ساحت مقدس قرآن کریم خصوصا بزرگ خادم قرآن مقام عظمای ولایت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۳/۰۱ - ۱۰:۴۲
0
0
سلام،آقای سرابی تا حالا کجا بودن،اگر هر متسابقی که رتبه میاره فقط و فقط نتیجه تلاش و زحمت خودشون هست،نه شورای عالی قرآن و نه اداره اوقاف،هیچکدامشان کاری برای متسابق انجام نمیدن. حتی دریغ از ی جلسه توجیهی،کلاس و استاد و همراه پیشکششون.
captcha