تحقق عدالت اجتماعی منوط به توان بودجه‌ای/ تفاوت را باید کم کنیم
کد خبر: 3601998
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۶
چمران:

تحقق عدالت اجتماعی منوط به توان بودجه‌ای/ تفاوت را باید کم کنیم

گروه جامعه: رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر ایکنه تحقق عدالت اجتماعی، اخلاق حسنه و زندگی اسلامی را برای مردم ایجاد می‌کند، گفت: تحقق این موضوع در شهر منوط به توان بودجه‌ای است؛ لذا سعی بر این بوده در نقاط مختلف آن‌را عملیاتی کنیم اما هنوز نتوانسته‌ایم به نقطه مطلوب برسیم.

مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، در پاسخ به این سوالی مبنی بر ارزیابی خود از جایگاه تحقق عدالت اجتماعی در مدیریت شهری ‌گفت: آنچه تاکنون انجام شده قطعا خدمات و فعالیت‌های شورا در راستای خدمت به مردم و توجه به نیازهای آنان بوده است.

 وی با بیان اینکه تحقق عدالت اجتماعی، اخلاق حسنه و امکانات مناسب زندگی سالم، پاک و اسلامی را برای مردم ایجاد می‌کند، افزود: امید‌واریم اقدامات مناسب در این جهت برای پیشرفت و بهبود وضعیت زندگی مردم شهر تهران انجام شود و شورا هم باتوجه به توانایی‌های بودجه‌ای روی این موضوع کار شده و کار خواهد کرد.

چمران با تاکید بر اینکه شهرداری تنها مرجع پاسخگوی و تحقق عدالت اجتماعی در شهر و زندگی شهری نیست، ادامه داد: دستگاه‌های زیادی در این زمینه دخیل هستند؛ لذا سعی ما بر این بوده که عدالت اجتماعی را در نقاط مختلف شهر عملیاتی کنیم. در این زمینه البته کارهایی را انجام داده‌ایم که به طور متعادل باشد و همه مردم از این خدمات برخوردار شوند و شهر چهره متعادلی را در خدمت‌رسانی احساس کنند و همین کار را ادامه می‌دهیم.

رئیس شورای شهر تصریح کرد: با توجه به این موضوع توانستیم درآمدزایی کنیم و هزینه‌ها را متعادل کنیم. تلاش‌های زیادی در خصوص تحقق عدالت اجتماعی شده که با توجه به اقدامات و کارهایی که تاکنون انجام شد، شاهد این روند حتی در نوع ساخت خانه‌ها هستیم.

 وی با تاکید بر اینکه تحقق عدالت اجتماعی هنوز ایده‌آل نیست و نتوانسته‌ایم به نقطه مطلوب برسیم، گفت: این تفاوت زیاد بوده که باید هرچه بیشتر بتوانیم آن را کم کنیم.

چمران در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر ارزیابی عملکرد شورا در حوزه نظارت طرح‌ها و مصوباتی که اجرایی نمی‌شود، گفت: همه مصوبات بر اساس زمان به صورت اتوماتیک پیگیری می‌شود؛ البته زمانی که از نظارت صحبت می‌شود فکر می‌کنیم که باید تمام ریزه‌کاری‌های شهرداری را در آوریم ‌و  بررسی کنیم، در حالی که چنین چیزی نیست؛ ما لوازمی برای نظارت داریم که  که نسبت به گذشته دقیق‌تر شده است.

رئیس شورای شهر ادامه داد: مصوبات به صورت عادی ابلاغ می‌شود و بعد از آن دنبال می‌شود؛ اما در برخی مواقع خلا‌های ابزاری و قانونی برای نظارتمان وجود دارد که به تدریج نحوه نظارت و ‌میزان آن افزایش پیدا کرده و بسیاری از موارد به ویژه در حسابرسی‌هایی که صورت گرفته و نتایج آن ‌رو به اصلاح بوده است.

چمران افزود: بعد از جریان پیگیری اگر گزارشی اعلام شود که مصوبه اجرا نشده است، بلافاصله پیگیری خواهیم کرد تا به‌ جواب برسیم و این روند به مراتب ادامه پیدا خواهد کرد؛ پروسه نظارت در شهر و عملکرد شهرداری ابزارهایی را نیاز دارد که در طول سال‌ها و بنا بر ضرورت چرخه نظارت کامل‌تر شده که در این زمینه هم تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم، اما کارنامه شورا در این بخش قابل قبول است.
captcha