تربیت قرآنی؛ مهم‌ترین هدف برگزاری دوره تربیت آموزشیاری قرآن
کد خبر: 3602016
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۲

تربیت قرآنی؛ مهم‌ترین هدف برگزاری دوره تربیت آموزشیاری قرآن

کانون خبرنگاران نبأ: رئیس اداره امور قرآنی استان چهارمحال و بختیاری گفت: مهم‌ترین هدف برگزاری دوره تربیت آموزشیاری قرآن کریم، تربیت قرآنی جوانان است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ مهدی پرتوی، رئیس اداره امور قرآنی استان چهارمحال و بختیاری از برگزاری یک دوره پنچ روزه آموزشیاری قرآن کریم ویژه پرسنل نیروی انتظامی در شهرکرد خبر داد و گفت: طی تفاهمنامه‌ای که بین نیروی انتظامی استان و اداره امور قرآنی منعقد شده است، این دوره آموزشیاری از امروز دوشنبه یکم خردادماه تا جمعه پنجم خردادماه در محل دارالقرآن نیروی انتظامی  برگزار می‌شود.
وی مهم‌ترین هدف برگزاری دوره تربیت آموزشیاری قرآن کریم، تربیت قرآنی جوانان دانست و افزود: دوره آموزشیاری قرآن کریم با حضور اساتید برجسته قرآنی استان برگزار می‌شود.
پرتوی گفت: محتوای آموزشی در نظر گرفته شده برای این دوره در بخش روش تدریس توسط میرزاپور و فنون قرائت آموزش روخوانی و روان‌خوانی توسط سلطانی ارائه می‌شود و همچنین درس احکام به صورت غیرحضوری در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به اینکه در این طرح، آموزشیاران فنون آموزش روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم را فرا‌ می‌گیرند، افزود: داوطلبان با طی کردن دوره مربیگری و دریافت مدرک معتبر به عنوان مربی قرآن معرفی می‌شوند.
مهدی پرتوی با اشاره به اولویت و اهمیت تسلط و مهارت در قرائت قرآن، ادامه داد: توسعه برنامه‌های آموزش قرآن منوط به وجود مربیان تأثیرگذار و توانمند در امر تدریس است تا با دلسوزی، علاقه‌مندی و تخصص لازم، قرآن را تعلیم دهند.
رئیس اداره امور قرآنی استان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: شرکت‌کنندگان در اولین دوره آموزشیاری قرآن کریم ویژه پرسنل نیروی انتظامی توانایی‌هایی از قبیل دانش و توانمندی‌های عملی در تدریس روخوانی و روان‌خوانی، شایستگی‌های اخلاقی و رفتاری، مهارت‌های تدریس، مدیریت کلاس‌های فردی و گروهی و توانایی در به کارگیری تکنولوژی‌های نوین آموزشی در تدریس قرآن را دارا هستند.
وی ادامه داد: گواهی آموزشی پایان دوره برای آن دسته از شرکت‌کنندگان در این دوره که حد نصاب لازم را کسب کنند از طرف اداره امور قرآنی استان صادر می‌شود.
یادآور می‌شود، این دوره به صورت شبانهروزی برگزار می‌شود و شرکت‌کنندگان از تمام شهرستان‌های استان در این دوره حضور دارند.
captcha